معرفی برند

تاریخچه برند تام فورد (Tom Ford Brand Review)

مقدمه

در دنیای امروز، تعداد معدود از طراحان برندها موفق شده ‌اند به شهرتی در سطح جهانی برسند که در هر گوشه و کناری از دنیا، اکسسوری، ساعت، پوشاک یا عطر و ملزومات آرایشی آن ها به چشم بخورد. طراحان محبوبی همچون جورجیو آرمانی، کلوین کلاین و لویی ویتون نمونه ‌های شناخته شده از این طراحان هستند که موفق شده ‌اند به سطح بالایی از محبوبیت دست پیدا کنند و شهرت آنها در سر تا سر جهان فراگیر شود. این طراحان هر یک توانسته ‌اند تغییرات شگرفی در صنعت مد و طراحی خلق کنند.

یکی از این نام های تجاری موفق نیز برند تام فورد  (Tom Ford) است که در حال حاضر می توان گفت یکی از پر طرفدار ترین و برجسته ترین طراحان جهان به شمار می‌ رود که در حوزه طراحی مد و پوشاک و دنیای عطر و ادکلن فعال است. با توجه به تاریخچه برند تام فورد (Tom Ford Review)، فورد فعالیت خود را در حوزه مد و رسانه در دوران جوانی آغاز کرد و حرفه خود را پیش از اینکه برند آمریکایی تام فورد را در سال 2005 بنیان گذاری نماید در جاهای مختلف دیگر آموخت.

 

 

در این نوشتار، از مجله تخصصی عطر تینو قصد داریم تا مروری بر تاریخچه برند تام فورد (Tom Ford Review) داشته باشیم. ابتدا مروری مختصر بر پیدایش و تاریخچه برند تام فورد از ابتدا تا به امروز خواهیم داشت، در بخش دوم این نوشتار مروری مختصر بر زندگی شخص تام فورد داریم. در قسمت سوم نیز  توضیحی بر المان های مهم در خلق روایح عطرهای تام فورد؛ این جادوی ترکیب ناب ترین روایح و گرانبهاترین عناصر، خواهیم داشت. در قسمت چهارم عطر و دنیای روایح از نگاه تام فورد را مرور می کنیم و در بخش پنجم نیز کلکسیون های عطری برند تام فورد را به همراه برخی عطرهای شاخص هر کلکسیون معرفی خواهیم نمود. در بخش ششم و پایانی نیز برخی جوایز و افتخارات در تاریخچه برند تام فورد را مرور می کنیم. با مجله تخصصی عطر تینو در ادامه همراه باشید (Tom Ford Review).

۱. مروری مختصر بر پیدایش و تاریخچه برند تام فورد (Tom Ford Brand Review)

توماس کارلایل فورد (Thomas Carlyle Ford) معروف به تام فورد (Tom Ford)، بنیان گذار برند تام فورد آمریکا طراح مد، فیلم‌ ساز، تهیه‌ کننده و کارگردان آمریکایی است. بنیان گذار برند تام فورد در 27 آگوست سال 1961 میلادی در ایالت تکزاس آمریکا متولد شد. توماس کارلایل فورد مارک لوکس مشهور خود را در سال 2006 راه اندازی کرد، پیش از این به عنوان مدیر در گوچی و ایو سن لورن فعالیت می کرد. فورد به عنوان یک فیلم ساز، فیلم های نامزد اسکار مرد مجرد (A Single Man) در سال 2009 و حیوانات شبگرد (Nocturnal Animals) را در سال 2016 کارگردانی کرد. وی در حال حاضر به عنوان رئیس هیئت مدیره شورای طراحان مد آمریکا فعالیت می کند.

وی در سال ۱۹۷۹ میلادی در رشته تاریخ هنر دانشگاه نیویورک (New York University یا NYU) مشغول به تحصیل شد. البته تام فورد در آن دانشگاه چندان موفق نبود و پس از یک سال، در سال ۱۹۸۰ از دانشگاه نیویورک ترک تحصیل نمود. او در ابتدا به عنوان معمار در مدرسه طراحی پارسونز (Parsons) آموزش دید، تام فورد یک سال را در خارج از کشور به کارآموزی برای خانه مد کلوهه (Chloé) گذراند و احساسات و سبکی نو در صنعت مد ایجاد نمود. فورد سابقه خود را در معماری رها کرد و به دنبال حرفه مورد علاقه خود سرانجام در صنعت مد جذابیت شخصی قابل توجهی از خود به نمایش گذاشت.

اولین موقعیت حرفه ای وی در صنعت مد و طراحی در کنار کتی هاردویک (Cathy Hardwick) طراح آمریکایی شکل گرفت. او همچنین موقعیتی را با پری الیس پذیرفت، اما او می دانست چشم اندازهای بهتری در اروپا انتظار او را می کشد. خانه مد معتبر ایتالیایی گوچی در آن زمان در اروپا مطرح بود و تام فورد بالاخره در سال 1990 در واحد ” women’s Ready-to-Wear” مشغول به کار شد. فورد موفقیت چشمگیری در گوچی به دست آورد. او هدایت بخش های مختلفی را در خانه مد گوچی عهده دار شد تا اینکه سرانجام در سال 1992 به عنوان مدیر گوچی برگزیده شد. تلاش های تام فورد در رخداد تحول بنیادین در گوچی محوری بود.

جالب است بدانید وقتی فورد به کمپانی گوچی پیوست، این شرکت تقریباً نزدیک به ورشکستگی بود، اما وقتی او در سال 2004 آنجا را ترک کرد، ارزش این شرکت بیش از دو برابر شد. در زمان تصدی مدیریت فورد در گوچی، این شرکت ایو سن لورن (Yves Saint Laurent) را خریداری كرد. تام فورد کمپین های تبلیغاتی موثر، گیرا، چالش برانگیز و بسیار موفقی را برای عطرهای لاین اوپیوم ایو سن لورن (YSL Opium) و ام7 (M7) راه اندازی کرد. این موفقیت ها در پروژه تبلیغاتی ایو سن لورن، نشانه هایی از توانایی فورد (Tom Ford) و مسیر درخشان پیش روی وی در آینده بود.

توماس کارلایل فورد (Thomas Carlyle Ford) معروف به تام فورد (Tom Ford)، بنیان گذار برند تام فورد آمریکا طراح مد، فیلم‌ ساز، تهیه‌ کننده و کارگردان آمریکایی است

تام فورد  در سال 2005 به کشور آمریکا، زادگاه خود بازگشت و در همان سال خبر تاسیس برند تجاری خود را رسانه ای کرد. این شرکت در حوزه مد فعال شد و لوازم جانبی و عینک نیز عرضه می نمود و به تبلیغات برانگیزاننده (sexually-charged advertising) معروف شد. فورد همچنین در همان سال برای توسعه لاین عطرها و مواد آرایشی با برند استی لودر (Estee Lauder) همکاری کرد. تام فورد در طول مسیر حرفه ایش در دنیای مد و طراحی، همواره از یک المان شگفت ‌زده و مشتاق می ‌شد و آن چیزی جز عطر نبود. او که در طول سال ‌های همکاری‌ اش با گوچی و ایو سن لورن نیز چندین عطر مختلف را روانه بازار کرده بود، از تجربه و مهارت خود بهره برد تا به خلق روایح و عطرهای جذاب و شگفت انگیز در برند تام فورد بپردازد. هم اکنون، عطرهای برند تام فورد از جمله پرطرفدارترین و لوکس ‌ترین عطرهای جهان به شمار می ‌روند.

اولین عطر تولید شده تحت برند تام فورد (Tom Ford) در سال 2006، تام فورد بلک ارکید (Black Orchid) بود که به سرعت با موفقیت همراه شد. از آن زمان تعداد عطرهای موفق و جذاب بسیاری برای آقایان و خانم ها در کلکسیون معتبر و تاثیر گذار پرایوت بلند تام فورد (Tom Ford Private Blend)، روانه بازار شد. اولین عطر از کلکسیون پرایوت بلند برند تام فورد، پرپل پاچولی (Purple Patchouli) تولید سال 2007 بود. کار فورد در سال 2009 با کارگردانی اولین فیلم خود به نام “یک مرد مجرد” (A Single Man) که با استقبال خوب منتقدان و علاقه مندان به فیلم روبرو شد و جوایز و نامزدی های زیادی را برای کارگردان و بازیگران به دست آورد، روند خارق العاده ای به خود گرفت. موفقیت های برند تام فورد در دنیای عطر و ادکلن نیز همانند دنیای طراحی و مد ادامه پیدا کرد. به طوری که برند تام فورد تا سال 2020 بیش از 101 عطر را روانه بازار نمود.

Tom Ford Review: اولین عطر تولید شده تحت برند تام فورد در سال 2006، تام فورد بلک ارکید (Black Orchid) بود که به سرعت با موفقیت همراه شد.

۲. مروری مختصر بر زندگی شخصی توماس کارلایل فورد؛ بنیان گذار برند تام فورد

تام فورد در سال 1961 در شهر آستین ایالت تگزاس آمریکا به دنیا آمد (Tom Ford Review). پدر و مادر تام فورد، کارگزار معاملات ملکی بودند. او کودکی خود را در حومه شهر هوستون، واقع در ایالت تگزاس گذراند. در سن 11 سالگی به همراه خانواده به سانتافه در نیومکزیکو، نقل مکان کردند. او در سال 1979 از مدرسه فارغ التحصیل شد، سپس کالج هنرهای آزاد در نیویورک را ترک کرد. بعد از این اتفاق، به نیویورک سیتی رفت و در رشته تاریخ هنر در دانشگاه نیویورک مشغول شد. تنها یک سال از ثبت نامش در این کلاس ها گذشته بود که ترک تحصیل کرد و سراغ  فعالیت در کمپین های تبلیغاتی تلویزیونی رفت.

پس از گذشت مدتی، فورد در بیش از 12 کمپین تبلیغاتی ملی متفاوت به صورت هم زمان حضور داشت! او سپس در رشته معماری داخلی، در دانشکده طراحی جدید پارسون مشغول به تحصیل شد و اطلاعاتی هم در زمینه معماری داخلی کسب نمود. توماس کارلایل فورد سپس به فرانسه و شهر پاریس رفت. از آنجا بود که علاقه اش به مد و طراحی شکوفا شد. او ابتدا به کار طراحی لباس برای پروژه‌ های عکاسی مشغول شد و در سال سوم رشته معماری خود بود که به مطالعه در رشته طراحی مشغول و به دنیای مد وارد شد.

او بعد از شرکت در چندین کمپین، بالاخره با پیوستن به شرکت گوچی، رسما وارد دنیای طراحی مد شد. در سال 1990، فورد در کمپانی گوچی مشغول شد و بعد از مدت زمان بسیار کوتاهی، نقش او در گوچی پررنگ و تاثیر گذار شد. تام فورد ، کودکی خود را در مزرعه پدربزرگش در تگزاس گذرانده بود و عاشق هنر و نقاشی بود. شاید همین تمایل ذاتی او به نقاشی و هنر، ۳۰ سال بعد سبب ورود تام به دنیای فیلمسازی و کارگردانی شد. علاقه او به طراحی پوشاک نیز به این دلیل بود که از دوران کودکی، به نقاشی علاقمند بود. شاید این علاقه  ذاتی به نقش و رسم سبب شد تا او در دانشگاه رشته معماری را انتخاب نماید، که این تمایل بعدا به سمت طراحی و مد، تغییر یافت.

موضوع جالبی که تام فورد در مصاحبه هایش بیان کرده است، این بود که او در ابتدا از مادر و مادر بزرگش به عنوان مدل برای نقاشی استفاده می کرد. فورد از آن ها می خواست که با پوشش های مختلف، مقابل بوم نقاشی وی نشسته تا او، تصاویر آن ها را نقاشی کند. مادر تام فورد پوششی شیک و کلاسیک را می پسندید و در مقابل مادربزرگش عاشق لباس های اشرافی و پر زرق و برق بود. تام فورد همین رویه خلق نقش و طرح را زمانی که وارد برند گوچی شد دنبال کرد و محصولاتی وارد بازار مد زنانه دهه نود قرن بیستم میلادی کرد که ترکیبی از سنت و مدرنیسم بود. او تلفیق این دو سبک متفاوت را هنگامی که در کمپانی گوچی بود در آفرینش چهره نماد گوچی به کار برد.

در مدت 6 ماه، فورد پس از فعالیت در واحد طراحی لباس زنانه، مشغول به فعالیت در طراحی لباس ‌های مردانه هم شد. او سپس برای برند گوچی طراحی کفش نیز انجام داد. او در سال 1992 مدیر طراحی گوچی شد. و بالاخره در سال 1994، تام فورد به عنوان مدیر برند گوچی معرفی شد و آوازه اش در دنیای مد و فشن پیچید. همانطور که پیش تر گفته شد در سال های حضور تام فورد، کمپانی گوچی به واسطه توانایی های شگرف وی پیشرفت های بسیار قابل توجهی نمود. در ماه آپریل سال 2004 بود که فورد، بعد از یک مشاجره و عدم توافق بر ادامه همکاری با برند گوچی، این کمپانی را ترک کرد.

TomFord brand review: در مدت 6 ماه، فورد پس از فعالیت در واحد طراحی لباس زنانه، مشغول به فعالیت در طراحی لباس ‌های مردانه هم شد.

در تاریخچه برند تام فورد (Tom Ford Review) آمده است که یک سال بعد فورد کمپانی خودش را راه اندازی کرد و بالاخره برند تام فورد در سال 2005 رسما بنیان گذاری و معرفی شد. کلکسیون لوازم آرایشی و همچنین مجموعه عینک های برند تام فورد، اولین محصولاتی بود که در سال 2005 از برند تام فورد روانه بازار شد. اولین فروشگاه پوشاک مردانه این برند نیز در شهر نیویورک افتتاح شد. خلاقیت ها و ایده های منحصر به فرد تام فورد در طول چند سال پس از شروع کار برند تام فورد، تحسین منتقدان و محبوب ‌ترین طراحان سرتاسر دنیا را در پی داشت.

در نهایت نیز برند تام فورد به سراغ دنیای عطر و ادکلن رفت. فورد توانست در مدت کوتاهی برند تام فورد را به یکی از محبوب ترین برند عطر و ادکلن در جهان و  در میان دوستداران عطر تبدیل کند. تام، ضمن حفظ فعالیت های خود در زمینه فیلم سازی و کارگردانی، با تلاش خود توانست برند تام فورد را به عنوان یک برند پیشرو، صاحب سبک و محبوب در سرتاسر جهان در حوزه پوشاک لوکس و مجلل، طراحی مد، عینک، کفش و عطر و ادکلن مطرح نماید.

۳. عطرهای تام فورد؛ جادوی ترکیب ناب ترین روایح و گرانبهاترین عناصر…

برند تام فورد علاوه بر دریافت جوایز متعدد در جشنواره های بسیار معتبر، جوایز معتبری را در دنیای عطر و ادکلن از زمان معرفی اولین عطر خود در کلکسیون بلک ارکید تا به حال به دست آورده است (Tom Ford Review). از جمله جوایز درخشان موجود در تاریخچه برند تام فورد در حوزه عطر و ادکلن می توان به جایزه بنیاد عطر (Fragrance Foundation Awards یا FiFis) در سال های متمادی برای عطرهای وایولت بلوند، کافه رز، جاسمین رژ، گری وتیور و تام فورد فور من اشاره کرد. جالب است بدانید تمام عطر های برند تام فورد از گذشته مسحور کننده دنیای عطر الهام گرفته است؛ زمانی که از گرانبهاترین مواد تشکیل دهنده جهان با خلوص کامل برای خلق روایح اعلا و اغوا کننده استفاده می شد.

تام فورد نیز این اصول عطرسازی اصیل را در تمامی کارهای خود رعایت کرده و استفاده از گرانبها ترین و خالص ترین عناصر از ویژگیهای برجسته عطرهای برند تام فورد به شمار می آید. با توجه به انعکاس تفکر تام فورد در مد و طراحی در کارهایش، کلکسیون ها برند تام فورد نیز هر یک از فضا و موضوع خاصی الهام گرفته اند. تنوع در کارهای برند تام فورد به وضوح قابل لمس است. از نت های شهوت انگیز، گرم و شرجی عطر وایت ماسک (2009) گرفته تا معرفی عطر عجیب و غریب جاردین نویر در سال 2012 همگی نشانگر تنوع و غنا در کارهای برند تام فورد است. برند تام فورد همچنین قدرت شگفت انگیز عنصر ناب عود را که نشانی از فرهنگ و داستان سرایی های خاورمیانه را نیز در خود دارد، در عطرهای عودی این برند به زیبایی با زبان روایح به تصویر کشیده است.

تمام عطر های برند تام فورد Tom Ford از گذشته مسحور کننده دنیای عطر الهام گرفته است

از پرطرفدار ترین و محبوب ترین عطرهای تام فورد (تاریخچه برند تام فورد – Tom Ford Review) در میان بیش از 100 عطر تولید شده توسط این برند که بسیار مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است می توان به نام 10 عطری که در ادامه می آیند، اشاره کرد: عطر بلک ارکید، عطر تام فورد توباکو وانیل، تام فورد توسکان لدر، تام فورد نویر د نویر، تام فورد عود وود، تام فورد ولوت ارکید، تام فورد گری وتیور، تام فورد وایت پچولی، عطر تام فورد نرولی پورتوفینو، تام فورد امبر لدر.

عطر سازان زیر در طراحی روایح و ساخت عطرهای برند تام فورد تا کنون با فورد همکاری داشته اند:

Givaudan, Calice Becker, David Apel, Sonia Constant, Yann Vasnier, Shyamala Maisondieu, Harry Fremont, Antoine Maisondieu, Clement Gavarry, Honorine Blanc, Olivier Gillotin, Linda Song, Louise Turner, Rodrigo Flores-Roux, Jacques Cavallier, Richard Herpin, Shyamala Maisondeau, Nathalie Gracia-Cetto, Yves Cassar.

۴. عطر و دنیای ژرف روایح از نگاه تام فورد

از نظر فورد، بنیان گذار برند تام فورد، عطر، حتی از لباس و پوشش مهمتر است. او می گوید ” به واقع من شخصی مادی گرا نیستم. هر آنچه ما در زندگی تجربه می کنیم گذراست. درست است که ما دارایی هایی داریم و می توانیم از آنها لذت ببریم و البته که گاهی اوقات دارایی بسیار نفیسی هستند، اما من می توانم در نیومکزیکو دریک خانه خشتی ساده به همان اندازه خوشحال باشم. البته بسیار زیبا خواهد بود… من دوست دارم گلدان هندی خود را در جایی مناسب و یک تخت کوچک ساده روی زمین داشته باشم. اما من به راحتی می توانم تمام دارایی های خود را کنار بگذارم؛ جز عطر!! بدون عطرها زندگی سخت تری نسبت به نداشتن لباس های فانتزی و مبلمان فاخر خواهم داشت…” اما چرا؟؟

تام فورد ادامه می دهد: ” چون همانند موسیقی یا غذا، روایح عطر نیز یک محرک و مهیج حسی مستقیم است. عطر حواس را تحریک می کند، شور و خاطرات و احساسات را به وجود می آورد. این بدان معنا نیست که من مجبورم یک عطر گران قیمت بخرم. بلکه به این معنی است که من باید گل ها را ببویم، احساس حقیقی مناظر زیبا را استشمام کنم. بنابراین عطر برای من کاملاً فراتر از ملزومات تزئینی (accessory) است. از بسیاری جهات، این رویداد اصلی است. مطمئناً عطر یکی از بزرگترین علاقه های من به عنوان یک فرد خلاق است …” و اما یک راز جالب فورد،بنیان گذار شهیر برند تام فورد درباره استفاده عطرها از زبان خودش: ” یک یا دو عطر را روی هم استفاده کنید تا یک احساس عمق و غنا برای شما بیافریند. این کار مخصوصا برای زمان مهمانی عالی است. من به شخصه تا پایان روز معمولاً چهار یا پنج عطر مختلف می پوشم، زیرا عطر خود را برای عصر تغییر نمی دهم؛ بلکه فقط روی عطر قبلی موجود، عطر جدید خود را اسپری و  اضافه می کنم!”

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که تام فورد (Tom Ford) در خلق روایح و ساختار عطرهای این برند نگاه ویژه ای به عنصر عود و الهامات و احساسات برگرفته از آن داشته است.

تاریخچه برند تام فورد (Tom Ford Brand Review) | فروشگاه اینترنتی عطر تینو

۵. کلکسیون های برند تام فورد (Tom Ford Review)

فورد (Tom Ford) تاکنون کلکسیون های موفقی را از خود در تاریخچه برند تام فورد به ارمغان گذاشته است. از جمله این مجموعه عطرها می توان به کلکسیون های زیر اشاره کرد (Tom Ford Review): (در هر کلکسیون برخی آیتم های شناخته شده و پر طرفدار آن نیز جهت آشنایی شما دوستان خواننده آورده شده است.)

فورد تا کنون کلکسیون های موفقی را از خود در تاریخچه برند tom ford به ارمغان گذاشته است.

  • کلکسیون بلک ارکید (Black Orchid)

    • بلک ارکید

    • ارکید سولیل

    • ولوت ارکید

 

  • کلکسیون گری وتیور (Grey Vetiver)

    • گری وتیور

    • گری وتیور ادوتویلت

 

  • کلکسیون جاردین نویر (Jardin Noir)

    • کافه رز

 

  • مجموعه نویر (Noir)

    • نویر

    • نویر اکستریم

  • کلکسیون پرایوت بلند (Private Blend)

    • بو د ژور

    • بلک وایولت

    • ف.ا.ک.ی.ن.گ فابولس

    • لاست چری

    • نویر د نویر

    • عود وود

    • پاچولی ابسلو

    • سولیل بلانک

    • توباکو عود

    • توباکو وانیل

    • توسکان لدر

 

  • پرایوت بلند آتلیه د اورینت (Private Blend Atelier d’Orient)

    • پلام جاپونیز

 

  • پرایوت بلند له اکستریتس ورت (Private Blend Les Extraits Vert)

    • ورت د انسنس

 

  • کلکسیون پرایوت بلند نرولی پورتوفینو (Private Blend Neroli Portofino Collection)

    • ماندارینو دی آمالفی

    • نرولی پورتوفینو

  • کلکسیون پرایوت بلند وایت ماسک (Private Blend White Musk Collection)

    • وایت سوئد

 

  • کلکسیون پرایوت بلند رزرو تام فورد (TOM FORD PRIVATE BLEND RESERVE COLLECTION)

 

  • کلکسیون سیگنچر (Tom Ford Signature Collection)

    • تام فورد متالیک

    • امبر لدر

    • تام فورد فور من

    • وایت پاچولی

    • ساهارا نویر

 

 

6.افتخارات و جوایز تاریخچه برند تام فورد

تام فورد در طول مدت فعالیتش به سبب تلاش ها، توانایی و ایده های بکر خود جوایز متعددی را در صنعت طراحی و مد دریافت نموده است که در زیر لیستی از آن ها را مشاهده می نمایید:

تام فورد در طول مدت فعالیتش به سبب تلاش ها، توانایی و ایده های بکر خود جوایز متعددی را در صنعت طراحی و مد دریافت نموده است

 

1995: International Award – Council of Fashion Designers of America (CFDA)

1997: People Magazine’s 50 Most Beautiful People

1999: Style Icon Award – Elle Style Awards UK

2000: Best International Designer – VH1/Vogue Awards

2000: Fashion Editors Club of Japan Award

2000: British GQ International Man of the Year Award

2000: Superstar Award – Fashion Group International

2001: Womenswear Designer of the Year – CFDA

2001: Best Fashion Designer – Time Magazine

2001: Designer of the Year – GQ USA

2002: Accessory Designer of the Year Award for Yves Saint-Laurent – CFDA

2003: Fashion Design Achievement Award – Cooper-Hewitt Design Museum’s National Design Awards

2004: Board of Directors Special Tribute – CFDA

2004: Rodeo Drive Walk of Style Award

2004: International Best Dressed List Hall of Fame

2005: André Leon Talley Lifetime Achievement Award – Savannah College of Art & Design

2006: Accessory Brand Launch – Accessories Council Excellence (ACE) Awards

2007: GLAAD Media Awards – Vito Russo Award

2007: DNR’s Person of the Year

2008: Menswear Designer of the Year – CFDA

2009: Venice Film Festival – Golden Lion for A Single Man (nominee)

2009: Venice Film Festival – Queer Lion for A Single Man

2009: Critics Choice Awards – Best Adapted Screenplay for A Single Man (nominee)

2009: Independent Spirit Awards – Best First Screenplay for A Single Man (nominee)

2009: Independent Spirit Awards – Best First Feature for A Single Man (nominee)

2009: Honored as one of GQ USA’s Men of the Year

2009: GQ Germany Man of the Year

2010: GLAAD Media Awards – Outstanding Film Wide Release for A Single Man

2010: Menswear Designer of the Year – CFDA (nominee)

2012: All-TIME 100 Fashion Icons – Member

2013: Named one of the 50 best-dressed over 50s by The Guardian

2014: Geoffrey Beene Lifetime Achievement Award – CFDA

2015: Menswear Designer of the Year – CFDA

2015: Named in British GQ’s 50 best-dressed men in Britain

2016: Venice Film Festival – Grand Jury Prize for Nocturnal Animals

در پایان این نوشتار امیدواریم تا با خواندن این مقاله شما را با تاریخچه برند تام فورد یکی از معتبرترین و لوکس ترین برندهای جهان در صنعت مد و طراحی و عطر و ادکلن بیشتر آشنا کرده باشیم. شما عزیزان می توانید در صورت تمایل به مشاوره و خرید هر یک از عطرهای نیش برند تام فورد با کارشناسان مجموعه عطر تینو (تینو پرفیوم) در تماس باشید. تمامی عطرهای اورجینال برند تام فورد توسط فروشگاه اینترنتی عطر تینو با ضمانت اصالت کالا به شما عزیزان و همراهان گرامی ارائه می گردد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا