معرفی برند

تاریخچه برند ممو پاریس (Memo Paris Brand Review)

Memo Paris Brand Review

ممو همچون خاطرات / MEMO LIKE MEMORY

ممو بسان یاد بود / LIKE SOUVENIR

ممو همانند برافروختگی / LIKE SILLAGE

 

خانه عطرسازی ممو (Memo Paris)، ارائه گر مجموعه ای از عطرهای هنری و مدرن است. برند ممو (Memo Paris) در سال 2007 با وفاداری به روش ها و ریشه های عطرسازی فرانسه، توسط جان (John) و کلارا ملوی (Clara Molloy) زوج ماجراجو و دوستدار سفر، بنیان گذاری شد. جان ملوی در حومه ایرلند چشم به جهان گشود و کلارا نیز در اندلس یکی از ایالات اسپانیا به دنیا آمد. این تمایل برای سفر به مکان‌های دوردست و تجربه‌ی رویارویی با آن ها، بازتاب کاملی از شخصیت این زوج بنیان‌گذار، یعنی زن شاعر پاریسی-کاتالانی و مرد ورزش دوست و جهانگرد ایرلندی است. داستان برند ممو پاریس، پس از آشنایی جان ملوی و کلارا ملوی آغاز شد. پس از این آشنایی جان و کلارا هر دو متوجه می شوند که احساسات و دیدگاه مشترکی در رابطه با ماجراجویی در سرزمین های دور دست و سفر به نقاط بکر دارند. اینگونه است که داستان عاشقانه این زوج ماجراجو و هنرمند با سفر به نواحی مختلف در جهان آغاز می گردد. این سفرها و ماجراجویی ها برای کلارا و جان سرانجام خلق برند ممو پاریس و روایح خاص و هیجان انگیز آن را به دنبال داشت.

برند ممو پاریس (Memo Paris) در سال 2007 با وفاداری به روش ها و ریشه های عطرسازی فرانسه، توسط جان (John) و کلارا ملوی (Clara Molloy) زوج ماجراجو و دوستدار سفر، بنیان گذاری شد.

خاطرات و یادگارهای گوناگون و اسرار آمیز کلارا و جان در طول این سفرها، آنها را به فکر ثبت این لحظات شگفت انگیز و به اشتراک گذاشتن آنها با سایرین می اندازد. آن دو، استفاده از روایح و احساس بویایی را بهترین شیوه برای بیان این احساسات و خاطرات منحصر به فرد خود می یابند. بنیان گذاران برند ممو، عطر را همچون سفری می‌بینند که هویتش را بر مبنای مقصدهایی اسرارآمیز و مواد اولیه‌ی قوی شکل می‌دهد. بنابراین تجربیات و خاطرات خود از این مسافرت های هیجان انگیز و مکاشفات مرتبط را با گروهی از طراحان هنری در زمینه عکس برداری، طراحی و فلیمسازی به اشتراک می گذارند. زیرا آنها می خواستند روایح حاصل از این تصویرسازی های معطر بتواند ملموس ترین احساسات و تصاویر از این خاطرات اسرار آمیز را به نمایش بگذارد.

پس از شکل‌گیری طرح‌های مقدماتی و مشخص شدن فضاهای حسی مورد نظر، الینور ماسینت (Alienor Massenet) هنرمند عطرساز به نام، مبتکر و خلاق، به عنوان مسئول ساخت فرمول‌ها و ترکیب عطرهای برند ممو (Memo Paris) انتخاب شد. کلارا و جان، در همکاری با گروه طراح و نیز هنرمند عطرساز، Alienor Massenet، کار ساخت عطرهای ممو را آغاز نمودند. آنها پس از طی فرایندی طولانی و مدت ها کار و آزمایش بر روی ایده‌ها و طرح های مختلف، نخستین مجموعه از سری عطرهای برند ممو را در سال 2007 به جهان عطر و ادکلن معرفی کردند. بعدها عطرهای Memo Paris علاوه بر الینور ماسینت با همکاری عطر سازان صوفیه لابه (Sophie Labbe) و کارینه وینچون اشپنر (Karine Vinchon Spehner) ساخته شد.

کلارا ملوی در وصف خود از تجربه خلق برند ممو، بر این باور است که تمام تجربه هایش از جمله خاطرات، یادداشت ها، کتاب های تاریخی و حتی بلیط های مترو در طول زندگی و سفر هایش، الهام بخش وی برای خلق آثار هنری ممو در قالب عطرها و روایح ماندگار در تاریخچه برند ممو پاریس بوده اند. همچنین جالب است بدانید که کلارا؛ مدیر برند ممو پاریس، به عنوان یک نویسنده و ناشر در زمینه‌ی عطر و ادکلن فعال است؛ شهرها، فرهنگ های مختلف، تمدن ها و مکان های باستانی، سرزمین‌های ناشناخته و طبیعت بکر و وحشی، همه و همه در دفتر خاطرات و سفرنامه کلارا به ثبت رسیده‌اند و به‌ عنوان یک منبع الهام منحصر به‌ فرد، در اختیار تیم طراح برند ممو قرار داده شده اند. به همین واسطه برند ممو پاریس تا کنون سه جلد کتاب مرتبط با صنعت عطر و ادکلن منتشر کرده است. عنوان برند ممو پاریس (Memo Paris) نیز با الهام از تمامی لحظات و خاطرات کلارا از سفرهای متعدد و متفاوت او برگرفته شده است. در واقع  واژه “Memo” ابتدای واژه “Memories” به معنای خاطرات است. برند ممو پاریس با همکاری عطرساز معروف الینور ماسینت (Alienor Massenet) تا کنون سه مجموعه عطری و رایحه سازی تولید کرده است. این سه مجموعه یکی در حوزه های رایحه های خانگی، دومی محصولات بهداشتی و دیگری در سرویس های ویژه مربوط به عطر های سفارشی برند ممو می باشد.

در واقع  واژه "Memo" ابتدای واژه "Memories" به معنای خاطرات است. برند ممو پاریس با همکاری عطرساز معروف الینور ماسینت (Alienor Massenet) تا کنون سه مجموعه عطری و رایحه سازی تولید کرده است.

در حال و هوای عطرساز اصلی برند ممو پاریس؛ الینور ماسینت (Alienor Massenet)

الینور با شخصیتی مستقل و کمی سرکش حالت ایده آل برای بیان و ابراز احساسات خود را در عطرها و روایح یافته است. نظرات او درباره عطرسازی؛ شغلی مملو از تضاد و ظرافت به شرح ذیل است:

او بسیار معنوی است و ارزش های خاصی را که از تعالیم مذهبی و معنوی وی ناشی می شود، حفظ می کند. او می گوید: ” صمغ درختچه مر، بخور خوشبو یا گالبانوم همیشه در عطرهای من استفاده می‌شوند، می‌توان گفت که این روایح یک پیوست و اتصال به عناصری هستند که رنگ و بوی معنوی و مذهبی دارند.”

در کارهای عطرساز برند ممو (Memo Paris)؛ الینور ماسینت همواره یک جدال و نبرد برای خلق عطرهایی که هم بی‌نهایت با اصالت و بکر هستند و در عین حال کاملاً در دسترس و مناسب خرید عموم هستند وجود دارد. او هرگز این حقیقت را انکار نمی‌کند که طرح ریزی های او برای عموم مردم است. او در این باره می گوید: ” هدف من یافتن ایده‌های نو و جدیدی است که روی آنچه مردم به دنبالش هستند تأثیر گذار باشد…من همیشه در تلاش هستم تا خودم را غافلگیر کنم زیرا احساس می کنم اینگونه خلاق تر خواهم بود.”! یک سبک نسبتاً انتزاعی از عطریات: او الهامات خود را از سایر حوزه‌های هنری می‌گیرد. الینور در این باره می گوید: “من اغلب به عطریات از منظر رنگ‌ها، اشکال و عناصر، مانند معماری یا نقاشی فکر می کنم. من برخی عطرها را مانند بلوک های جامد و برخی دیگر را همانند پله ها در ذهن خود تجسم می کنم”… .

در کارهای عطرساز برند ممو پاریس (Memo Paris)؛ الینور ماسینت همواره یک جدال و نبرد برای خلق عطرهایی که هم بی‌نهایت با اصالت و بکر هستند و در عین حال کاملاً در دسترس و مناسب خرید عموم هستند وجود دارد.

یک زبان بویایی کاملاً شخصی به همراه روحیه استقلال و آزادی، خاص هر یک از آفرینش های الینور ماسینت است. او به دنیای عطرها پا نهاده است. عطری که دارای شکل و رنگ است – تقریباً شبیه معماری … رویکردی انتزاعی، غریزی و بیشتر آنچه را که می داند خودش آموخته و به آن رسیده است. الینور (Alienor) ندای درون خود را یافته است ، او به دنبال ابزار بیانی قوی تر از کلمات بود. او در پی آفرینش و خلق و ابداعاتی مناسب با خلق و خوی خود بود. الینور (Alienor) با اصالت مجارستانی، یک عمه نقاش، پدربزرگ و مادربزرگی که شیمی دان هستند؛ سفرهای بسیار زیادی را تجربه کرده و تنوع فرهنگی را در دوران کودکی خود تجربه و لمس کرده است. او برای تقویت حس بویایی خود مانند سایر کودکان که برای یادگیری پیانو تمرین می کنند، تمرین و ممارست کرده است. الینور؛ عطر ساز برند ممو پاریس در رابطه با این موضوع می گوید: “من از حس بویایی خود بیش از هر نوع احساس دیگری استفاده کرده ام. این موضوع یک میل ذاتی در من بود که تمایل داشتم آن را به کار ببندم و همین در نهایت مرا از دیگران متمایز کرد.” در سن 12 و 13 سالگی بازی مورد علاقه الینور این بود که حدس بزند افرادی که در راه رفت و آمد او به مدرسه از کنارش می گذرند، چه عطری را استفاده کرده اند. او می گوید: “هر روز برای من یک چالش متفاوت بود و این موضوع برای من فراتر از همه کارهایی که در مدرسه انجام می دادم مهیج  بود.”

کلکسیون های برند ممو پاریس

برند ممو پاریس با ارائه‌ی مجموعه کلکسیون های عطر خود، نقشه‌ی نوعی جهان حسی غرق در احساسات را از نو طرح‌ریزی و تداعی می‌کند، جهانی که با رایحه‌ها، عناصر آن و احساسات، مروری دوباره می شود.

شعار برند ممو (Memo Paris) این است:

سفر همان مقصد است.

در ادامه مرور تاریخچه برند ممو پاریس، بررسی مختصری بر هر یک از کلکسیون ها جذاب برند ممو خواهیم داشت.

  • کلکسیون له ایچاپیس برند ممو پاریس (Les Echappees)

اولین سری از کلکسیون عطرهای داستان‌سرا و تصویرپرداز برند ممو پاریس له ایچاپیس (به زبان فرانسوی به معنای فرارها) است که در سال 2007 به جهان عطر و ادکلن معرفی شد. این مجموعه، تصویر بویایی متفاوتی از سرزمین‌های دوردست است که یک خیال‌پردازی عمیق و بکر را از آسیا تا آفریقا به نمایش می‌گذارد. این کلکسیون را می توان نقشه بویایی بی مانندی از جهان دانست. در این سفر به هر مقصدی از آسیا تا آفریقا، تصاویر بویائی با شکوه اختصاص می یابد. مکان ‌های استثنائی، توقف گاه های پر رمز و راز و نقاط دست نیافتنی، همه و همه با جادوی مسیر طولانی سفر در نهایت توسط عطرساز تبدیل به عناصری جدید می گردد. این عناصر در نهایت به شکل عطر و رایحه در آثار برند ممو پاریس ظهور و بروز می یابند.

 اولین سری از کلکسیون عطرهای داستان‌سرا و تصویرپرداز برند ممو پاریس له ایچاپیس (به زبان فرانسوی به معنای فرارها) است

  • مجموعه عطر کویرز نومدز برند ممو پاریس (Cuirs Nomades)

اولین عطر از کلکسیون کویرز نومدز ممو (کویق نومد) در سال 2013 معرفی شد. کویق نومد در زبان فرانسوی به معنای چرم عشایری است. اگرچه برند ممو همواره آثار ارزنده و موفق زیادی را در مجموعه ‌های خود دارد؛ اما در اینجا می توان گفت که بخش اعظمی از شهرت و موفقیت ‌های بزرگ خانه عطر ممو پاریس، با معرفی این مجموعه در سال 2013 بدست آمد. در واقع خلق کلکسیون Cuirs Nomades (کویر نوماد) را می توان نقطه عطفی در روند توسعه و پیشرفت در تاریخچه برند ممو پاریس دانست. مجموعه ‌ای از عطرهای شگفت‌ انگیز و ماجراجویانه که با الهام از سفرهایی به نقاط مختلف جهان ساخته شده ‌اند و هر یک از محوریت یک آکورد چرمی منحصر به فرد شکل گرفته ‌اند. این آکوردها با نت ‌های جذاب و نمادهایی از سرزمین الهام گرفته شده در خلق عطر، ترکیب شده است.

برند ممو پاریس (Memo Paris) در توصیف خود از کلکسیون کویق نومد یا همان کویرز نومدز این چنین می گوید. “در سرزمین ‌هایی کاوش کنید که چرم در آن شکوفا می شود. مگر نه اینکه چرم ذاتاً با چادرنشینان عشایر معنا می‌یابد؟ ابزار سفر فوق‌العاده عالی همان هم‌ سفر با وفای جهانگردان، ذهن ‌های کنجکاو به همراه ماجراجویی برای کشف دنیا و سفر به دورترین نقاط است. کیفی چرمی تنها شاهد و همراه آن‌ها در این سفرهاست.” در همین راستا، برند ممو عطرهایی را طراحی و تولید کرد که در طول همین سفرها خلق شده اند و حال و هوای همین سفرها را در خود دارند. کلکسیون کویرز نومدز یک صندوقچه گنج واقعی برای سفرهای بویایی به سرتاسر دنیاست.

کویق نومد در زبان فرانسوی به معنای چرم عشایری است.

  • کلکسیون گرینز وگابوندز برند ممو پاریس (Graines Vagabondes)

کلکسیون گرینز وگابوندز برند ممو پاریس (در زبان فرانسوی به معنای بذرهای سرگردان است)، مجموعه ای ویژه و متفاوت است که با الهام از نیروی جادویی و شگفت ‌انگیز دانه ها و قدرت خارق‌ العاده آنها خلق شده است. نیروی شگفت انگیزی که زندگی بخش و قدرت خارق العاده ای که زمینه ‌ساز تداوم چرخه حیات است. عطرهای این مجموعه با محوریت نت ‌ها و روغن ‌های گیاهی و نیز بذرها و دانه ها ساخته شده است. برند ممو در توصیف خود از کلکسیون گرینز وگابوندز (Graines Vagabondes) این چنین می گوید. “ممو پاریس ماجراجویی در سفر احساسی خود را با پای گذاشتن به دنیای گیاهان معطر و با طروات  با الهام از رایحه دانه‌ ها و گیاهان در این مجموعه ادامه می دهد. اما منبع الهام بخش در این ماجراجویی چیست؟ جواب در دانه ها و قدرت حیات و زندگی بخشی آنها نهفته است. اشتیاق به دنیای دانه ها، این موطن ها حیاتی و متحد و دوست جاودانه، اشتیاق به این گنج های کوچک طبیعت که نیروی رمزآلود خود را همواره حفظ می کنند. ممو با تجدید نیروی حاصل از اشتیاق پیش گفته، تمایل به کشف و عطش ایجاد عطر را در خود به سطح بالاتری می رساند.”

کلکسیون گرینز وگابوندز برند ممو پاریس (Memo Paris) (در زبان فرانسوی به معنای بذرهای سرگردان است)، مجموعه ای ویژه و متفاوت است که با الهام از نیروی جادویی و شگفت ‌انگیز دانه ها و قدرت خارق‌ العاده آنها خلق شده است.

  • کلکسیون آرت لند برند ممو پاریس (Art Land)

کلکسیون آرت لند یا همان سرزمین هنر برای اولین بار در سال 2016 معرفی گردید. مجموعه آرت لند برند ممو با معرفی ممو مارفا و طراحی بطری متفاوت و چشم‌نواز آن در سال 2016 رسما روانه بازار شد. این عطر به زیبایی ایده ها و داستان ‌هایی که در پشت این مجموعه بود را توصیف می نماید: احترام به زمین و طبیعت، در قالب رایحه‌ای پالوده و فاخر. برند ممو در توصیف احساسی خود از کلکسیون سرزمین هنر (Art Land) این چنین می گوید  “مجموعه Art Land توسط Memo Paris زیبایی یا رمز و راز یک مقصد یا ذرات را نقطه عزیمت خود نمی داند. بلکه این مجموعه، تشعشات و تجلی یک عمل هنری است که با زمین ، طبیعت و طنین آن گره خورده است. برند ممو در مجموعه آرت لند با ادای احترام به زمین و سرزمین های آن با دست الهام بشریت این احساسات را در آفرینش زودگذر این جهان هستی در قالب ردپای روایح و عطرها به تصویر می کشد.”

کلکسیون آرت لند یا همان سرزمین هنر برای اولین بار در سال 2016 معرفی گردید.

  • کلکسیون ادو ممو برند ممو پاریس (Eau de Memo)

کلکسیون ادو ممو در واقع تنها متشکل از یک عطر است. عطری لوکس و نفیس که در یک بسته‌ بندی زیبا و چشم ‌نواز چرمی روشن قرار دارد. این عطر در سال 2017 به مناسبت دهمین سالگرد آغاز فعالیت برند ممو پاریس در دنیای عطرسازی خلق گردید. رایحه‌ای عجیب و بکر حاصل از همراهی چرم با چای سبز که در ترکیبی دودی – گیاهی، خود را در فضایی شفاف و با طراوت از نت ‌های مرکباتی ترنج و لیمو به رخ می کشد. سپس با روایحی شاعرانه از گل یاس، زنبق و مشک، این نمایش ستودنی را کامل می‌نماید. می توان گفت در ادو ممو نمایی کامل از ماهیت برند ممو پاریس در یک بطری ادو پرفیوم جای گرفته است.

ممو ادو ممو در سال 2017 به مناسبت دهمین سالگرد آغاز فعالیت برند ممو پاریس در دنیای عطرسازی خلق گردید.

  • کلکسیون اسکیلز اکسترا اوردینیرز برند ممو پاریس (Escales Extraordinaires)

سفرهای ممو همیشه هم طولانی نیستند. در طی این مسیر توقفگاه ‌های کوتاه و شگفت انگیزی وجود دارند. در این توقفگاه های شگفت انگیز، می توان رویای روایح خاص و عطرهای لیمیتد ادیشن را خلق نمود. کلکسیون اسکیلز اکسترا اوردینیرز برند ممو پاریس (Escales Extraordinaires) با الهام از همین توقفگاه های شگفت انگیز و درنگ های کوتاه آن در طول سفر خلق شده اند. در این مجموعه، عطرها در یک کیف چرمی که با لباسی از طلا و نور آراسته ‌شده است قرار گرفته اند. به همراه هر یک از عطرهای این کلکسیون، کتابچه‌ای مخصوص چاپ شده است.کتابچه ای با داستانی الهام ‌بخش درباره عطر و رایحه، با تصویرسازی خلاقانه که تا مدت ها در قلب و ذهن شما خواهد ماند.

کلکسیون اسکیلز اکسترا اوردینیرز برند ممو پاریس (Escales Extraordinaires) با الهام از همین توقفگاه های شگفت انگیز و درنگ های کوتاه آن در طول سفر خلق شده اند.

  • کلکسیون پرواز برند ممو پاریس (The Flying Collection)

کلکسیون فلایینگ کالکشن یا همان مجموعه پرواز آخرین کلکسیون برند ممو است. این کلکسیون در سال 2019 معرفی و روانه بازار شد. مجموعه پرواز برند ممو پاریس، چهار مکان ارزشمند و گرانبها را در قلب بنیانگذاران خود، کلارا و جان مولوی گرد هم آورده است. این چهار عطر مانند چهار نقطه اصلی، خاطرات طلایی آنها هستند که در آن خلاقیت، فرهنگ ، مناظر طبیعی و زیبایی خط سیر مسیر طراحی و خلق این مجموعه را ترسیم می کنند.

کلکسیون فلایینگ کالکشن یا همان مجموعه پرواز آخرین کلکسیون برند ممو است.

ظهور برند ممو پاریس (Memo Paris) در ایران

برند ممو پاریس به صورت رسمی اولین بار در آذر ماه 96 به بازار عطر و ادکلن ایران معرفی شد. مراسم رونمایی رسمی از مجموعه عطرهای ممو پاریس روز جمعه 10 آذر 1396 در باغ انجمن خوشنویسان ایران با حضور جان ملوی (John Molloy) و کلارا ملوی (Clara Molloy) بنیانگذاران این برند فرانسوی، جمعی از  اصحاب هنر و رسانه، فعالان حوزه عطر و زیبایی با همراهی برخی از هنرمندان سرشناس کشور برگزار شد. هم اکنون برند ممو پاریس در ایران پس از گذشت سال ها به عنوان یک برند خوشنام، با اصالت و صاحب سبک در بین دوست داران عطر شناخته می شود. به طوری که طرفداران خاص و پر و پا قرص خود را در بین عطربازان ایرانی پیدا کرده است. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برند در بین کاربران ایرانی و همچنین سراسر جهان، استفاده از عناصر طبیعی در روایح به کار رفته در عطرها و در نتیجه طبیعی و خالص بودن عطرهای این برند می باشد. ممو با در هم آمیختن این روایح و عناصر طبیعی با احساسات شاعرانه کلارا و جان، فضاسازی کاملا احساسی و ژرف را برای مصرف کنندگان این عطرهای ناب پدید می آورد.

فروشگاه اینترنتی عطر تینو نیز با بیش از بیست سال سابقه در فروش عطر ادکلن های اورجینال، مجموعه متنوعی از محصولات مختلف این برند لاکچری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

 

تاریخچه برند ممو پاریس (Memo Paris Brand Review) | فروشگاه اینترنتی عطر تینو

در پایان شرح تاریخچه برند ممو پاریس (Memo Paris)، مروری بر عطرهای هر یک از کلکسیون های پیش گفته خواهیم داشت.

 

  • کلکسیون له ایچاپیس ممو (Les Echappees) فرار ها

    • لالیبلا – گل رز عرفانی – 2007

    • اینله – اسمانتوس غوطه ور در ابری از چای – 2007

    • گرانادا – آهنگ آندلوسی – 2011

    • شمس عود – عود در خانه خورشید – 2011

    • لوکسور عود – عود فرعون – 2012

    • کوارتیر لاتین – کاغذ نوشته های پاریسی – 2012

    • رتبا – عود طلایی – 2020

 

  • کلکسیون گرینز وگابوندز (Graines Vagabondes) – بذرهای سرگردان

    • سیوا – پیچک غلات و وانیل – 2007

    • جنت – مرکبات وحشی بهشت – 2008

    • کدو – کنجد… – 2014

    • ایلها دو مل – گل عسل – 2015

    • تاماریندو – گل آناناس – 2018

    • وادهو – توهمی از عود – 2019

 

  • کلکسیون آرت لند ممو (Art Land) – سرزمین هنر

    • مارفا – چشم گل مریم – 2016

    • ادو ممو – پرنده ای روی برگ چای – 2017

    • تایگرز نست – غرش بخور خوشبو – 2018

    • وینتر پالاس – چای و آتش – 2019

    • اودئون – گلبرگ های پاریسی – 2020

    • سینترا – مارپیچ شیرین – 2020

 

  • کلکسیون ادو ممو (Eau de Memo)

 

  • کلکسیون اسکیلز اکسترا اوردینیرز (Escales Extraordinaires) – توقفگاه های شگفت انگیز

    • لالیبلا عود – 2013

    • شمس نارسیسوس – 2014

    • آیریش عود – 2015

    • اینله آیریش – 2016

    • مون لدر – 2016

    • فرنچ لدر رز – 2016

    • کدو سسامه – 2017

    • مارفا اسپایسس – 2018

    • افریکن رز – 2019

 

  • کلکسیون فلایینگ کالکشن (The Flying Collection) – پرواز

    • رز پاریس رز – 2019

    • سیبرین گلدن وود – 2019

    • دیزرت اورنج بلاسم – 2019

    • لندن توئید – 2019

تاریخچه برند ممو پاریس (Memo Paris Brand Review) | فروشگاه اینترنتی عطر تینو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا