معرفی عطر

ده عطر مردانه پر فروش و برتر برای سال ۲۰۲۱

مقدمه

انتخاب یک عطر مردانه مناسب می تواند مانند انتخاب یک لباس مناسب باشد. در واقع، شما با انتخاب یک لباس یا عطر، سبک (استایل) و شخصیت خود را نشان می دهید. در واقع، شما برای خودتان لباس می پوشید اما در باطن، امیدوار هستید که دیگران و اطرافیان نیز از ‌ذائقه و سلیقه شما قدردانی کنند. در مورد انتخاب یا خرید عطر نیز به همین منوال است؛ شما با توجه به سلیقه خودتان عطری را انتخاب و خریداری می کنید اما از اینکه اطرافیان شما به همان اندازه لذت ببرند و شما را به خاطر این انتخاب، تحسین کنند نیز خوشحال خواهید شد. عطرها همانند غذاها طبع و مزاج خاص خود را دارند و اگر در زمان یا مکان غیر مناسب استفاده شوند، می توانند آزاردهنده باشند. اما اگر یک عطر را با توجه به مشخصات رایحه آن، درست و به جا انتخاب و استفاده کنید، می توانید در جمع بدرخشید و خودتان نیز به اندازه کافی لذت ببرید. اما عطر می تواند فراتر از اینها برود؛ عطر شما را دگرگون می کند، عطر می تواند شما را به خاطره ای دور ببرد یا شخص خاصی را به یاد شما بیاورد. به طور کل، عطرها احساسات متفاوتی را می توانند به شما انتقال دهند. شما با زدن یک عطر می توانید فضای غم انگیزی را برای خود بسازید و یا بالعکس، می توانید از عطری استفاده کنید که به شما حس شور و هیجان و شادی انتقال دهد. یک عطر می تواند به شما حس اغواکنندگی، کاهش استرس و یا قدرت بدهد. عطر می باید رایحه ای مطبوع داشته باشد، در زمان و مکان مناسب استفاده شود و آنگونه که ما هستیم، شخصیت و آرزوهای ما را طنین انداز کند. بنابراین، جای تعجب ندارد که چرا بسیاری از افراد، طولانی مدت به دنبال عطر مناسب خود می گردند. در میان تولیدات انبوه عطرها و ادکلن ها، قطعا هیچ کس نمی تواند تمام عطرها را تست کند؛ پس با دیدن و شنیدن تجربه دیگران و همچنین جستجو در مراجع و منابع معتبر، می تواند تا حدودی به آنچه که مورد پسندش باشد، نزدیک شود. سایت فروشگاهی عطر تینو نیز با جمع آوری مشخصات دقیق عطرها از معتبرترین مراجع، می تواند در آشنایی شما عزیزان با عطرها به شما کمک کند. ما در این مقاله تصمیم داریم به بررسی ده عطر مردانه پر فروش در سال ۲۰۲۱ بپردازیم که با اینکه سال هاست از تولید این عطرهای مردانه می گذرد، اما همچنان ترند و مورد پسند آقایان هستند؛ اما پیش از معرفی این ده عطر مردانه برتر، بهتر است نگاهی داشته باشیم بر روایحی که بیشتر مورد پسند آقایان قرار می گیرند.

ده عطر مردانه پر فروش و برتر برای سال ۲۰۲۱

روایح چرمی

گروه بویایی چرمی (Leather Olfactory Group) از منابع طبیعی و حیوانی و گاهاً به شیوه صنعتی به دست می آید. هر چند به صورت رسمی هیچ زیر گروهی برای این گروه بویایی تعریف نشده است ولی به دلیل رایحه نا مطبوع چرم، آن را با ریزه کاری های ظریفی با روایح دیگر مانند نت گل یا میوه‌ های مختلف، مشک، نت‌ های دودی و دیگر منابع حیوانی و گیاهی و چوب های مختلف ترکیب می‌ کنند تا به یک رایحه غنی و جذاب برسند. عطرهای این گروه به دلیل تلخی و رایحه خاصی که دارند اغلب مورد پسند آقایان قرار می گیرند. گروه بویایی چرمی از نظر تاریخی، یکی از نخستین روایح در عطرسازی است و در صنعت عطر سازی به قرن ۱۶ بر می‌گردد. ریشه این رایحه تلخ و جذاب، از عطرسازانی شروع می ‌شود که دستکش های چرمی را برای اشراف می ‌ساختند.

روایح عودی

عود در خاورمیانه از زمان های قدیم بسیار معروف و کاربردی بوده است. برای ساخت عود از درختان آگار گرمسیری که در آسام هند قرار دارد، استفاده می شود؛ همانطور که شاید در برخی منابع به جای عود با عبارت Agarwood یا چوب درخت آگار مواجه شوید. چوب های آگار از گران ترین چوب ها به شمار می آیند؛ در واقع می توان گفت یکی از گران ترین عناصر خام جهان محسوب می شوند. زمانی که درخت دچار آفت زدگی یا بیماری های قارچی و یا سایر موارد می شود، صمغ تیره، خوشبو و غلیظی را برای حفاظت از خود تولید می کند که در واقع همان منبع تولید عود است. عطرهای عودی معمولا عطرهای سنگین و پر قدرتی هستند که اکثرا طبع گرمی نیز دارند و برای فصل های سرد سال، گزینه های بسیار مناسبی هستند.

ده عطر مردانه پر فروش و برتر برای سال ۲۰۲۱ : عود در خاورمیانه از زمان های قدیم بسیار معروف و کاربردی بوده است.

روایح چوبی

این خانواده با نت های جذابی که دارد، تجسم ظرافت و مردانگی است و معمولا می توان عطرهای مردانه جذابی را در این میان یافت. خانم ها نیز به صورت فزاینده ای جذب این روایح می شوند. نت های چوبی از چوب صندل گرفته تا سرو، گرم هستند و به خوبی با طراوت رایحه های مرکبات یا معطر ترکیب می شوند. مواد و روایح چوبی ثابت کننده های عالی هستند و برای عطرهای مردانه بسیار مناسب هستند و به بدنه ترکیبات، ماندگاری می بخشند. گروه بویایی چوبی، شامل عناصری با روایح چوبی قدرتمند هستند که مولکول ‌های درشتی دارند. مولکول ‌های این عطرها، از اولین اسپری، اعلام حضور می‌کنند و در فراز و فرود عطر، هویت اصلی خود را نمایش می‌دهند. روایح چوبی معمولا نشانگر استواری و تنومندی یک درخت هستند و به همین دلیل، در میان عطرهای مردانه بسیار به کار برده می شوند.

روایح چوبی معمولا نشانگر استواری و تنومندی یک درخت هستند و به همین دلیل، در میان عطرهای مردانه بسیار به کار برده می شوند.

ده عطر مردانه پر فروش و برتر برای سال ۲۰۲۱

در بخش قبلی، روایحی که بیشتر مورد پسند آقایان قرار می گیرند را مورد بررسی قرار دادیم. در این قسمت  می خواهیم با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است، ده عطر مردانه پر فروش و برتر که در ابتدای سال ۲۰۲۱ مورد توجه قرار گرفته اند و می توان گفت برای استفاده در آب و هوای ابتدایی سال بسیار مناسب هستند، را معرفی کنیم. این عطرها با فرمولاسیون استثنایی خود، نه تنها از زمان تولید خود جذاب و پر فروش بوده اند، بلکه به دلیل آکوردهای زیبا و موزونی که دارند،‌ جذابیت و تازگی خود را هنوز هم حفظ کرده اند.

  1. شنل بلو (شنل بلو دی شنل)

کمپانی فرانسوی شنل، این عطر مردانه را با غلظت ادو تویلت در سال ۲۰۱۰، غلظت ادو پرفیوم در سال ۲۰۱۴ و با غلظت پرفیوم در سال ۲۰۱۸ تولید و روانه بازار کرد. نسخه پرفیوم بلو دی شنل، از نظر نت های تشکیل دهنده با نسخه ادوتویلت و ادوپرفیوم تفاوت هایی دارد. ما بلو د شانل را به عنوان یک عطر مردانه خنک می شناسیم اما طبع نسخه پرفیوم کمی به اعتدال رسیده و طبع معتدل دارد. پرفیوم از غلظت بالاتری برخوردار است و این مسئله مستقیما می تواند بر روی پخش بو و ماندگاری این عطر مردانه تاثیر داشته باشد. بلو شنل پرفیوم یک عطر مردانه معتدل و تلخ است که معمولا مورد تایید اکثر آقایان قرار می گیرد. رایحه تلخ بیشتر مورد پسند آقایان است اما این محبوبیت هر روز گسترده تر می شود و هر دو گروه خانم ها و آقایان به آن علاقه نشان می دهند. می توان گفت شنل بلو یکی از پر طرفدارترین های عطر مردانه در طول تاریخ است و این جذابیت در هر سه نسخه ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم نیز به چشم می خورد.

ده عطر مردانه پر فروش و برتر برای سال ۲۰۲۱ : کمپانی فرانسوی شنل، این عطر مردانه را با غلظت ادو تویلت در سال ۲۰۱۰، غلظت ادو پرفیوم در سال ۲۰۱۴ و با غلظت پرفیوم در سال ۲۰۱۸ تولید و روانه بازار کرد.

  1. زرجف مفیستو

زرجف کازاموراتی مفیستو در گروه بویایی مرکبات معطر قرار گرفته است. عطرهایی که در این گروه قرار گرفته اند، معمولا عطرهای بسیار جذاب و شادی هستند. آقایانی که می خواهند در گرمای طاقت فرسای بهار و تابستان، حس و حالی سرشار از شادی و هیجان برای خود و اطرافیان به ارمغان بیاورند، می توانند مفیستو را به عنوان یکی از بهترین گزینه های عطر مردانه در نظر داشته باشند. این عطر مردانه مرکباتی روایحی تازه دارد که می تواند فرحبخش روح شما باشد. زرجف کازاموراتی مفیستو طبع خنک دارد و این خنکا را می توان از روی رنگ آبی جعبه این عطر مردانه و شیشه لوکس آن نیز متوجه شد. این عطر مردانه نیش،رایحه شیرین دارد و به عنوان یک عطر خنک و شیرین برای استفاده در بهار و تابستان بسیار مناسب و شایسته است.

ده عطر مردانه پر فروش و برتر برای سال ۲۰۲۱ : زرجف کازاموراتی مفیستو در گروه بویایی مرکبات معطر قرار گرفته است.

  1. آتلیه کلون وتیور فتال

این عطر مردانه و زنانه در گروه بویایی چوبی معطر قرار گرفته است. می توان گفت به دلیل نوع رایحه ای که این عطر دارد، شاید بیشتر آقایان این رایحه را بپسندند و حتی شاید بسیاری، وتیور فتال را به عنوان یک عطر مردانه بشناسند. Vetiver Fatal یک عطر خنک و شیرین است. به خصوص در ابتدایی ترین لحظات، رایحه ای شاداب و لطیف به مشام شما خواهد رسید. وتیور فیتال را می توان در بهار، تابستان و پاییز استفاده کرد. این عطر مردانه و زنانه، رایحه ای ناب و خالص از خس خس (Vetiver) دارد و برای علاقمندان به این رایحه بسیار جذاب است. وتیور در واقع محور اصلی این خلقت است و از اولین پاف نیز به مشام می رسد. رایحه خس خس در این عطر مردانه و زنانه، مانند دیگر عطرها خشن و خشک نیست؛ بلکه بسیار سبز، گیاهی و آرامش بخش است.

این عطر مردانه و زنانه در گروه بویایی چوبی معطر قرار گرفته است.

  1. کلوین کلاین ایفوریا (سی کی ایفوریا)

این عطر مردانه که در سال ۲۰۰۶ توسط کمپانی آمریکایی کلوین کلاین تولید شد، از همان سال به یکی از معروف ترین و محبوب ترین عطر مردانه های صنعت عطر و ادکلن مبدل شد. سی کی ایفوریا به عنوان یک عطر مردانه با قیمت مناسب، همچنان از جذاب ترین آیتم های این برند آمریکایی است. سی کی ایفوریا مردانه، طبع خنک و رایحه تلخی دارد و برای استفاده در فصول گرم سال بسیار مناسب است. این عطر مردانه را می توان در جمع دوستان و در محیط های اداری و رسمی استفاده کرد و هیچ محدودیتی برای آن در نظر نگرفت.

سی کی ایفوریا به عنوان یک عطر مردانه با قیمت مناسب، همچنان از جذاب ترین آیتم های این برند آمریکایی است.

  1. دیور هوم کلون

این عطر مردانه از سال ۲۰۱۳ تا به حال توانسته به یکی از پر فروش ترین های برند کریستین دیور تبدیل شود. آقایانی که به دنبال یک عطر مردانه خنک و البته مرکباتی هستند، می توانند با اطمینان کامل، دیور هوم کلون را به عنوان یک انتخاب شایسته داشته باشند. این عطر مردانه در گروه بویایی مرکبات معطر قرار گرفته است. دیور هوم کلون، مجموعه ای است از روایح ترنج و گریپ فروت که جزو نت های فرش (Fresh) به حساب می آیند.

دیور هوم کلون، مجموعه ای است از روایح ترنج و گریپ فروت که جزو نت های فرش (Fresh) به حساب می آیند.

  1. کرید اونتوس

می توان گفت این عطر مردانه نیازی به توضیح و توصیف ندارد؛ چرا که از معدود عطر مردانه هایی است که قطعا نامش را اکثریت شنیده اند. کرید اونتوس مردانه در گروه بویایی چایپر میوه ای قرار گرفته است و به عنوان یک عطر مردانه تلخ و خنک شناخته می شود. نکته ای که می بایست به آن توجه کنید این است که یک عطر خنک قاعدتا شما را در هوای پاییز و زمستان اذیت نمی کند اما آنچنان که باید متوجه رایحه آن نیز نخواهید شد و میزان ماندگاری و پخش بو هم آنطور که باید حس نمی کنید. بنابراین سعی کنید از یک عطر ادکلن خنک مانند این عطر مردانه حتما در بهار و تابستان استفاده کنید تا هم حس عمیق عطر را همانطور که هست درک کنید و هم این روزهای گرم را راحت تر تحمل کنید و چه بسا لذت هم ببرید.

نکته دیگر در مورد این عطر مردانه یعنی کرید اونتوس این است که به دلیل رایحه دلپذیری که داشت، باعث شد تا بسیاری از کمپانی ها برای تولید برخی از عطرهای خود از رایحه اونتوس کپی برداری کنند؛ همچنین راه برای کسانی که همواره به دنبال تولیدات فیک و کلاهبرداری هستند باز شد تا کپی اونتوس را هم فراوان به بازار روانه کنند. پس اگر می خواهید از یک عطر مردانه اورجینال لذت ببرید، حتما برای خرید اونتوس مردانه به فروشگاه معتبر مراجعه نمایید.

کرید اونتوس مردانه در گروه بویایی چایپر میوه ای قرار گرفته است و به عنوان یک عطر مردانه تلخ و خنک شناخته می شود.

  1. مون بلان اکسپلورر

اکسپلورر (به معنای جستجوگر)،‌ رایحه ای اصیل و طبیعی، پر از ماجراجویی و آزادی است که با روایت کردن سفری به دور دنیا، مردانگی و کاریزما را آشکار می کند. اکسپلورر، رایحه ای برای ماجراجویی و مخاطرات است. اگر شما نیز روحیه ای کاوشگر دارید، مون بلان اکسپلورر می تواند در طول این مسیر، همراه شما باشد. این عطر مردانه در گروه بویایی چوبی معطر قرار گرفته است. Explorer رایحه ای کاملا مردانه دارد و به عنوان یک عطر مردانه تلخ و خنک، از بهترین گزینه ها برای فصول ابتدایی سال است.

به عنوان یک عطر مردانه تلخ و خنک، از بهترین گزینه ها برای فصول ابتدایی سال است.

  1. تیزیانا ترنزی اوریون

این عطر لاکچری در گروه بویایی چوبی مشک گلی قرار گرفته است و به خانم ها و آقایانی که طرفدار طبع خنک و رایحه شیرین هستند، پیشنهاد می شود که حتما این عطر نیش را تست کنند. اصولا در عطرهایی که برای استفاده مشترک خانم ها و آقایان تولید می شوند، رایحه بیشتر به سمت ذائقه آقایان یا خانم ها پیش می رود. تیزیانا ترنزی اوریون نیز از عطرهایی هست که شاید بیشتر به عنوان یک عطر مردانه شناخته شده باشد هرچند رایحه خنک و سبک آن، مورد پسند همگان قرار می گیرد. فصل مناسب این عطر مردانه و زنانه، بهار و تابستان است چرا که خنکای عطر باعث می شود تا در گرمای این فصول، حس بهتری داشته باشید. این عطر مردانه و زنانه جزو عطرهایی است که رایحه مشابه کرید اونتوس دارند و البته که نمی توان گفت این رایحه، کپی است بلکه در قامت خود بسی ارزنده و غنی به شمار می آید.

ده عطر مردانه پر فروش و برتر برای سال ۲۰۲۱ : تیزیانا ترنزی اوریون

  1. لالیک وایت

این عطر مردانه در سال ۲۰۰۷ تولید شد. لالیک وایت یکی از پر طرفدارترین های عطر مردانه در بین محصولات برند لالیک است. این عطر مردانه با رایحه ملایم و خنکی که دارد و با قیمت بسیار مناسب، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای فصل بهار و تابستان باشد. لالیک وایت یا لالیک سفید در گروه بویایی چوبی مشک گلی قرار گرفته و رایحه بسیار غنی دارد. شاید بتوان گفت به عنوان یک عطر مردانه مطمئن جهت هدیه دادن، لالیک وایت می تواند گزینه درست و مناسبی باشد چرا که اکثر آقایان از این رایحه خوششان می آيد.

لالیک وایت یا لالیک سفید (عطر مردانه) در گروه بویایی چوبی مشک گلی قرار گرفته و رایحه بسیار غنی دارد.

  1. سالواتوره فراگامو اف بای فراگامو پور هوم

سالواتوره فراگامو برندی ایتالیایی است که عطرهای بسیار با کیفیت و متنوعی را روانه بازار کرده است. از این بین، در سال ۲۰۰۷ عطر مردانه ای تولید شد با نام اف بای فراگامو پور هوم مردانه که در گروه عطرهای چوبی شرقی قرار می گرفت. این عطر مردانه با رایحه ای تلخ و طبع خنک، می تواند در روزهای گرم سال شما را هیجان زده و شاداب کند. این عطر مردانه با نت هایی از اسطوخودوس و سیب آغاز و با ترکیباتی که شامل چرم می شود، پایان می یابد. این عطر مردانه، رایحه بسیار ناب و خاصی دارد و می تواند به عنوان یک عطر مردانه روزانه جزو انتخاب های برتر شما باشد.

. این عطر مردانه با رایحه ای تلخ و طبع خنک، می تواند در روزهای گرم سال شما را هیجان زده و شاداب کند.

در این بخش باید بگوییم، با توجه به عطرهای بسیار زیادی که در بازار وجود دارد، انتخاب یک عطر مردانه مناسب که با روحیه شما سازگار باشد و همچنین متناسب با زمان و مکان مدنظر شما باشد درواقع یک چالش است. این تعداد از عطر مردانه که در این مقاله معرفی شد، گزیده ای از عطرهای مردانه هستند که در این سال ها همچنان مورد توجه بوده اند و با توجه به رنج قیمتی که دارند،‌ برای اکثریت جامعه قابل خریداری می باشند. این ده عطر مردانه، تعدادی اندک از برترین عطرهای مردانه بودند که بین آقایان سخت پسند نیز همچنان رواج دارند و در فروشگاه اینترنتی عطر تینو نیز با بهترین قیمت موجود می باشند. شما چه عطر مردانه ای را به ما و دیگر دوستان معرفی می کنید که همچنان جزو پر فروش ترین های عطر مردانه است؟

نمایش بیشتر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا