تازه های دنیای عطر و ادکلن

تاریخچه واژه تینو – تینو به چه معناست؟

در این نوشتار می خواهیم تاریخچه واژه تینو را بررسی و به معنی و مفهوم آن بپردازیم. تا شما دوستان بیشتر با ریشه و ابعاد نامی که برای فروشگاه ما انتخاب شده است، آشنا شوید.

تینو واژه ای اصیل کردی به معنای تشنه است.

تینو واژه ای اصیل کردی به معنای تشنه است. نوع آوای تینو به واسطه همین کردی ایرانی بودن آن بسیار دلنشین و زیباست. البته این واژه در زبان های دیگر نیز دارای معانی جالبی است. به عنوان مثال Tino در زبان ایتالیایی معانی مختلفی دارد. یکی به معنای ظرف است که از آن برای تخمیر الکلی انگور استفاده می شود (خمره). Tino ظرفی مخروطی و قیفی شکل است که از قسمت بالایی باز می شود و در قسمت پایینی دارای یک در مخصوص برای استخراج ماده نهایی است. این ظرف در قدیم تنها به عنوان یک ظرف چوبی شناخته می شد، اما هم اکنون در کارخانه های بزرگ شراب سازی در سراسر جهان با جنس های فولادی، بتنی و یا فایبرگلاس نیز وجود دارد. در معنی دیگر واژه تینو (Tino) در زبان ایتالیایی؛ تینو به ظرف یا لوله هایی گفته می شود که برای عملیات فن آوری در رنگ آمیزی الیاف پارچه در صنعت نساجی، صنعت کاغد سازی ، معادن گوگرد، کوره های بزرگ و غیره استفاده می شود. معنی دیگر Tino در زبان ایتالیایی به مفهوم درختچه ای همیشه سبز از گیاه Caprifoliaceae به نام (Viburnum tinus)، دارای برگهای چرمی، بیضی و مستطیلی با گلهای سفید کوچک در قسمت بالایی و حفره ای شکل خود است که به عنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده اسکراب مدیترانه ای استفاده می شود.

معنی دیگر تینو در زبان ایتالیایی به مفهوم درختچه ای همیشه سبز از گیاه Caprifoliaceae به نام (Viburnum tinus)، دارای برگهای چرمی، بیضی و مستطیلی با گلهای سفید کوچک در قسمت بالایی و حفره ای شکل خود است

برخی از هنرپیشه ها و چهره های مشهور جهان نیز تینو (Tino) نام دارند. در ادامه نوشتار، برخی از آن ها را آورده ایم.

  • تینو شیرینزی (Tino Schirinzi): ( ۱۲ آگوست ۱۹۳۴ – ۱۸ آگوست ۱۹۹۳) هنرپیشه ایتالیایی تبار بود. او در فیلم ها و سریال های تلویزیونی همچون سه برادر، شوپن، شیرین بیان و ننه نقش داشته است. تینو شیرینزی در سال ۱۹۸۳ توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از انجمن ملی فیلم ایتالیا را نصیب خود کند.
  • تینو رسی (Tino Rossi): خواننده و هنرپیشه فرانسوی بود. او با نام اصلی کنستانتینو رسی در ۲۹ آوریل ۱۹۰۷ در جزیره کرس کشور فرانسه دیده به جهان گشود. بعدها او به یکی از خوانندگان تنور معروف کابارهای فرانسه و بت های موسیقی عاشقانه در زمان خودش تبدیل شد. او با استعدادی که در آوازخوانی اپرا داشت به‌زودی با کاراکتر “لاتین عاشق‌پیشه” به نقش‌آفرینی در فیلم‌های سینمایی مشغول شد. او طی دوران فعالیت هنری‌اش صدها اثر موسیقایی ا خود به جای گذاشت و در بیش از ۲۵ فیلم ایفای نقش نمود که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به درام تاریخی «Si Versailles m’était conté» ساخته Sacha Guitry در سال ۱۹۵۳ اشاره کرد. رسی در ۲۶ سپتامبر ۱۹۸۳ بر اثر سرطان لوزالمعده درگذشت. جسدش را در زادگاه‌اش و در مقبره خانوادگی‌شان به خاک سپردند. در بزرگداشت تینو یک میدان در شهر پاریس و یک خیابان و بندر در جزیره کرس را به یاد او نام‌گذاری کرده‌اند.

تینو رسی (Tino Rossi): خواننده و هنرپیشه فرانسوی بود.

  • تینو اینسانا (Tino Insana): زاده ۱۵ فوریه ۱۹۴۸ فیلم‌نامه‌نویس، هنرپیشه و دوبلور اهل ایالات متحده آمریکا است. او در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی مختلفی نقش ایفا کرد که از جمله آن ها می توان رئیس مزرعه را نام برد.
  • تینو اسکوتی (Tino Scotti): زاده ۱۶ نوامبر ۱۹۰۵ هنرپیشه معروف از کشور ایتالیا بود. او در فیلم هایی همچون: به من نگو!، زندگی سگی و زوزه، تمام رم در برابر او لرزید، عاشق مجنون وار و میلیاردر میلان ایفای نقش نموده است. اسکوتی در ۱۶ اکتبر ۱۹۸۴ دیده از جهان فرو بست.

تینو اسکوتی (Tino Scotti): زاده ۱۶ نوامبر ۱۹۰۵ هنرپیشه معروف از کشور ایتالیا بود.

در پایان امیدواریم همواره همانند مفهوم واژه کردی تینو، تشنه و عطشناک، به دنبال کشف روایح جدید و لمس شمیم زیبای طبیعت باشید و همچون اصالت و ریشه تاریخی تینو به دنبال با اصالت ترین عطرها و روایح طبیعی و ناب جهان هستی باشید. عطر تینو همواره در جهت ارائه اصیل ترین عطرها از معتبرترین برندهای جهان و معرفی ناب ترین روایح دنیای عطر و ادکلن با مشاورین خبره خود آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی می باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا