دانستنی های عطر

16 نکته کلیدی و مهم برای خرید عطر خوب

خرید عطر خوب چگونه می تواند تاثیرات مهمی در زندگی روزمره ما داشته باشد؟

خرید عطر مناسب چطور می تواند احساسات ما و اطرافیان ما را تحت تاثیر قرار دهد؟

چه کسی هست که دوست ندارد خوشبو باشد؟

خوش بو بودن باعث می شود تا ما احساس بهتری را در تعاملات روزانه و زندگی روزمره تجربه کنیم؛ به علاوه این موضوع تاثیر به سزایی در افزایش اعتماد به نفس خواهد داشت. استفاده از عطر مناسب، ارتعاشات و انرژی مثبتی به اطراف ما ساطع می کند. هنگام خرید عطر باید به این موضوع دقت کنید که قدرت انرژی و روایح یک عطر نه تنها خودتان بلکه اطرافیان را هم تحت تأثیر قرار می دهد.

در خرید عطر این مهم است که بتوانیم عطری انتخاب و استفاده کنیم که مطابق با تیپ شخصیتی ما باشد. برای هر شخص، دلایل مختلفی برای خرید عطر وجود دارد.

بعضی ها از عطر به عنوان امضای شخصیتی خود استفاده می کنند. بعضی ها از عطر برای افزایش نفوذ و تأثیرگذاری در مخاطب در ملاقات ها و قرارهای خود استفاده می کنند. بعضی ها برای افزایش جذابیت شخصی و تحریک نظر جنس مخالف نسبت به خود از عطر استفاده می کنند و دلایل متعدد دیگر…

خرید عطر

پس دفعه بعد که برای خرید عطر می روید، به این فکر کنید که هدف شما از خرید عطر و استفاده از آن چیست؟

باید توجه داشته باشیم که خرید عطر یک فرآیند خاص، ظریف و ذهنی متفاوت است. یا حداقل می توان گفت خرید عطر، از خرید چیزهایی مانند لباس، کفش، لوازم آرایشی و محصولات زیبایی متفاوت است. در هنگام خرید لباس و مشابه آن، قانون “آنچه می بینید همان چیزی است که می گیرید” وجود دارد، اما در خرید عطر اینگونه نیست، چرا که عطرها با گذشت زمان خود را نشان می دهند.

در هنگام خرید عطر باید دقت داشت که این پروسه باید کاملا با آرامش و با تمرکز ذهنی صورت پذیرد. اما نگران نباشید، در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که در صورت رعایت آنها، خرید عطر شما تبدیل به خریدی با آرامش، مهیج، اثر بخش و موفق می شود.

  1. تست کنید!

هنگام خرید عطر، همینطوری و با عجله یک عطر را از فروشگاه انتخاب نکنید. در ابتدا و قبل از خرید عطر، حتما آن را روی پوست خود تست کنید؛ زیرا شما نه تنها ممکن است که به برخی روایح و عطرها حساسیت داشته باشید بلکه رایحه ای که بر روی پوست فرد دیگر، بوی خیلی خوبی را ایجاد و شما را جذب کرده، ممکن است برای شما همان رایحه و حس و حال را ایجاد نکند.

در ابتدا و قبل از خرید عطر، حتما آن را روی پوست خود تست کنید

  1. رایحه امضای خود را بشناسید

هرگز خرید عطر را به خاطر اینکه از رایحه آن بر روی بدن فرد دیگری خوشتان آمده است انجام ندهید. رایحه امضای ما منحصرا متعلق به خود ماست، بنابراین عطری که برای دیگران ممکن است رایحه خیلی خوب و جذابی را ایجاد کند، بر روی پوست ما ممکن است چنین نباشد. یک عطر مشخص ممکن است روایح متفاوتی در واکنش با پوست های مختلف از خود پخش کند. عطر امضا به ساختار ویژه شیمیایی بدن افراد مربوط می شود.

این ساختار شیمیایی مشخص می کند که پوست ما در مقابل هر عطری که بر روی آن اسپری می کنیم، چه واکنشی نشان می دهد. عطرهای خاص ما یا همان روایح امضای ما با توجه به سبک زندگی، عادات و انتخاب ها، رژیم غذایی و داروی احتمالی مصرفی مان، نوع پوست ما و بسیاری از عوامل دیگر تعیین می شود.

هرگز خرید عطر را به خاطر اینکه از رایحه آن بر روی بدن فرد دیگری خوشتان آمده است انجام ندهید.

  1. انتخاب فضای کاری یا تم بویایی مناسب خود هنگام خرید عطر

هنگام خرید یک عطر حتما باید توجه کنیم که تم بویایی یا همان فضای رایحه عطر مناسب با سلیقه و نوع شخصیت و انتخاب ما باشد. تم بویایی یا همان گروه بویایی و آکوردهای به کار رفته در عطر، حاصل از فرمولاسیون عطر است که در نهایت منجر به ایجاد فضاهای بویایی متفاوت می شود.

برای آشنایی بیشتر با انواع گروه بویایی ها هنگام خرید عطر می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید. خواندن این مقاله را حتما به شما که انتخاب عطر مطابق با سلیقه و شخصیتتان برایتان مهم است، توصیه می کنیم.

گروه بویایی عطرها – Olfactory Groups                  مشاهده مطلب

  1. توجه به نت ها هنگام خرید عطر

نت های یک عطر یکی از مهمترین شاخصه های یک عطر است که حتما هنگام خرید عطر باید به آنها توجه کرد. هرم بویایی عطر از سه سطح از نت ها که به ترتیب نت های ابتدایی، نت های میانی و نت های پایه نام دارند، تشکیل می شود.

نت های ابتدایی در واقع اولین نت هایی است که هنگام اسپری یک عطر روی پوست خود آنها را احساس خواهید کرد و به عبارتی این نت ها، برداشت اولیه و فوری ما از عطر را شکل می دهند. این نت ها معمولا به سرعت کمرنگ می شوند و جای خود را به نت های میانی می دهند.

نت های میانی پس از نت های ابتدایی برای ما بروز خواهند کرد، به نت میانی بدنه عطر نیز می گویند. این نت ها در واقع به ما می گویند که این عطر قرار است چه چیزی باشد. در آخر، نت های پایه یا نت های پایانی نیز در واقع نت های ماندگار هر عطر هستند که تا مدت ها پس از اسپری کردن عطر، ما و اطرافیان آنها را احساس می کنیم.

پیام اصلی هر عطری در واقع در نت های پایه آن نهفته است. بنابراین در هنگام خرید عطر و برای انتخاب بهترین عطر، باید بیشترین درجه اهمیت را برای نت های پایانی در نظر بگیریم و به آنها توجه ویژه داشته باشیم.

نت های یک عطر یکی از مهمترین شاخصه های یک عطر است که حتما هنگام خرید عطر باید به آنها توجه کرد.

  1. غلظت عطر

در هنگام خرید عطر به میزان غلظت عطر نیز باید توجه داشته باشید. غظت عطر در واقع درصد خلوص عطر یا میزان اسانس خالصی که در عطر به کار رفته است را مشخص می کند.

عطر خالص بسیار فرار است و همچنین ممکن است موجب ایجاد واکنش هایی بر روی پوست ما شود، بنابراین برای پیشگیری از این موضوع و همچنین برای لذت بیشتر استفاده کنندگان از عطر، روغن خالص عطر یا همان اسانس یا عصاره خالص توسط کمپانی ها با اتانول یا سایر مواد مورد تأیید و استاندارد ترکیب می شود.

غلظت عطرها از “Parfum” یا همان عطر خالص شروع شده، سپس در پله بعدی اکسترکت یا اکستریت دی پرفیوم (Extrait de parfume) است. پس از آن ادوپرفیوم (eau de parfum) و ادوتویلت (eau de toilette) در پله های بعدی قرار گرفته و در آخر نیز غلظت ادوکلن (eau de cologne) می باشد.

  1. هرگز در خرید عطر عجله نکنید

هرگز برای انتخاب و خرید عطر مورد علاقه خود عجله نکنید. بهترین راه برای درک روایح یک عطر این است که مقداری از آن روی مچ دست خود اسپری کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند. معمولا یک عطر برای بروز کامل نت های آغازین، میانی و پایانی خود به مدت زمان حداقل 30 دقیقه نیاز دارد. اگر بعد از گذشت این مدت زمان، هنوز هم از روایحی که به مشامتان می رسد احساس خوبی دارید، شاید بتوان گفت می توانید برای خرید عطر اقدام نمایید.

بهترین راه برای درک روایح یک عطر این است که مقداری از آن روی مچ دست خود اسپری کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند.

  1. خرید عطر متناسب با شخصیت

همیشه در هنگام خرید عطر باید دقت کرد که عطری را انتخاب کنید که روایح آن متناسب و نشانگر شخصیت شما باشد. همیشه به عطری که می پوشید، به عنوان نماگر و یا توسعه ای از درون خودتان نگاه کنید.

  1. مبنای خرید عطر خود را توضیحات ثبت شده برای آن قرار ندهید.

یک رایحه می تواند از صدها عنصر تشکیل دهنده ساخته شده باشد، بنابراین اجازه ندهید که وجود چند رایحه در توضیحات ثبت شده مربوط به عطر، تصمیم شما را تحت تأثیر قرار دهد. شاید در ابتدا فکر کنید که بو یا نت خاصی وجود دارد که شما علاقه چندانی به آن ندارید.

به عنوان مثال، فکر کنید شما طرفدار نت گل رز نباشید اما این اصلاً به این معنی نیست که شما قطعاً عاشق عطری که نت گل رز دارد نخواهید شد، بلکه حتی ممکن است اصلاً آن نت را در محصول نهایی که استفاده می کنید، تشخیص ندهید. بنابراین پایه تصمیمات خود برای خرید عطر را تنها هرم بویایی و نت های ذکر شده عطر در سایت کمپانی قرار ندهید.

  1. تست عطر بر روی پوست به جای بلاتر

هنگام خرید عطر به جای تست عطر بر روی بلاتر (کاغذ تست) بهتر است آن را بر روی پوست خود تست نمایید. زیرا رایحه آن در واکنش با پوست شما مشخصات خود را بهتر و دقیق تر بروز خواهد کرد. به علاوه اینکه ماندگاری و پخش بوی یک عطر بر روی پوست های مختلف متفاوت است و تست عطر بر روی بلاتر ممکن است شما را در انتخاب و خرید عطر مناسب و مورد علاقه تان دچار اشتباه نماید. نکته دیگر اینکه در هنگام اسپری عطر بر روی پوست به هیچ وجه نباید دست ها یا محل اسپری را بمالیم.

هنگام خرید عطر به جای تست عطر بر روی بلاتر (کاغذ تست) بهتر است آن را بر روی پوست خود تست نمایید.

  1. تعداد عطرهای تست شده در یک بازه زمانی مشخص هنگام خرید عطر

اشتباه رایجی که در خرید عطر معمولا مرتکب می شویم، تست تعداد عطرهای خیلی زیاد در یک زمان مشخص و کوتاه است. به یاد داشته باشید تست های با سرعت، پی در پی و با تنوع بالا در هنگام خرید عطر پیامدی جز سر درگمی، پر شدن شامه شما و متعاقباً اشتباه در درک روایح عطر خاص و در نهایت بالا بردن احتمال خرید عطر اشتباه و نامتناسب نخواهد داشت.

  1. برای انتخاب بهترین عطر عاقلانه مشورت بگیرید

به خاطر داشته باشید که بعضا به فروشندگان توصیه می شود عطرهایی به شما پیشنهاد دهند که بیشتر با هدف فروش عطر خاصی متناسب باشد تا با رضایت شما! بنابراین مراقب باشید توصیه اشتباه را قبول نکنید و تا عطری توجه و نظر شما را جلب نکرده، با تعریف و تمجید دیگران اقدام به خرید عطر نکنید.

نکته دیگری که وجود دارد این است که گاها فروشندگان عطر اطلاعات کمی راجع به عطرها دارند که آن هم معمولاً نشأت گرفته از آموزه های متدوال بازاریابی است و نه آموزه های علمی دنیای عطر و ادکلن از سویی دیگر گاه پیش می آید که شما به فروشنده و یا کارشناسی برخورد می کنید که به معنای واقعی اطلاعات خوبی در رابطه با عطرها دارد و ضمن اینکه مشاور صادقی برای انتخاب بهترین عطر و رساندن شما به آیتم مورد علاقه تان در خرید عطر می باشد.

سعی کنید این گونه افراد را به خاطر بسپارید و در خریدهای بعدی هم، از آنها کمک بگیرید تا دچار سردرگمی مجدد هنگام خرید عطر نشوید.

مراقب باشید توصیه اشتباه را قبول نکنید و تا عطری توجه و نظر شما را جلب نکرده، با تعریف و تمجید دیگران اقدام به خرید عطر نکنید.

  1. اطلاعات و نظرات ثبت شده در سایت های مرجع جهانی

قبل از خرید عطر حتما به سایت های مرجع و جهانی عطر و ادکلن که در آنجا اطلاعات کاملی برای هر عطر ثبت شده است، سری بزنید. این اطلاعات از آن جایی اهمیت پیدا می کند که حاصل از مجموع و در واقع میانگین نظرات تعداد زیادی از کاربران است.

معمولاً اطلاعات ثبت شده در سایت های مرجع جهانی عطر و ادکلن، کاربر محور بوده و بر مبنای مجموع نظرات تعداد زیادی از کاربران است که قبلاً این عطر را استفاده کرده اند. نکته مهم دیگر اینکه این اطلاعات در کنار سایر نکاتی که در این نوشتار برای خرید عطر مناسب گفته شده کارساز است و به تنهایی مکفی نخواهد بود.

نکته بعدی اینکه حتما از سایت های معتبر استفاده نمایید و نکته آخر اینکه در خواندن قسمت نقد و نظرات کاربران این سایت ها، نظر یک فرد را مبنای تصمیم گیری قرار نداده و تمامی نظرات مخالف و موافق خرید عطر را حتماً مطالعه نمایید.

خواندن این نظرات در کنار در نظر گرفتن اطلاعات حاصل از آرای تعداد زیادی از کاربران در رابطه با مشخصات عطر؛ می تواند به شما در انتخاب بهتر و خرید عطر مناسب کمک شایانی نماید. در زیر نام و آدرس اینترنتی برخی از این سایت های معتبر جهانی در دنیای عطر و ادکلن را برای کمک به شما در خرید عطر آورده ایم.

  1. زمان و مکان مناسب را برای تست عطر انتخاب کنید

شاید بتوان گفت تست و انتخاب بهترین عطر و پی بردن به مشخصات و زوایای پیچیده و پنهان آن و در نهایت تطابق آن مشخصات با شخصیت ما، فرآیندی است که نیاز به تمرکز ذهنی دارد. پس باید همیشه در زمان های مناسب و همچنین در مکان ها یا فروشگاه های مناسب اقدام به تست عطر نمایید.

بنابراین احتمالاً در شرایط زیر، خرید عطر منتج به نتایج نامطلوبی خواهد شد:

  • تست و خرید عطر در مکان های شلوغ و پر ازدحام
  • تست عطر در مکان های دارای آلودگی صوتی و موزیک بلند
  • خرید عطر صرفا با توجه به نظرات و تعاریف فروشنده و پافشاری از سوی وی
  • تست عطر در ساعاتی که تعداد افراد زیادی در آن مکان هستند و آنها نیز مشغول تست هستند.
  • تست تعداد زیادی عطر که در نهایت منجر به اشتباه در حواس بویایی و انتخاب و خرید عطر اشتباه خواهد شد.
پس باید همیشه در زمان های مناسب و همچنین در مکان ها یا فروشگاه های مناسب اقدام به تست عطر نمایید.
خرید عطر
  1. تست سمپل عطر قبل از خرید عطر اصلی

خرید سمپل عطر مد نظر، یکی از بهترین روش های تست کامل و انتخاب بهترین عطر قبل از خرید آن است. خرید سمپل قبل از خرید عطر اصلی از آن جهت حائز اهمیت است که به دلایل متعدد شما را از افتادن در دام اشتباهات پیش گفته در خرید عطر نجات می دهد.

برخی از مزایای خرید سمپل عطر در زیر آمده است:

  • امکان تست عطر در مکان و زمان مناسب و با آرامش کامل
  • امکان تست عطر به دور از تحمیل و نظرات تجاری
  • امکان تست عطر در بازه زمانی مناسب یک تا دو هفته ای
  • امکان دریافت بازخورد سایرین از عطر
  • امکان تست در شرایط متنوع و محیط های مختلف و درک تفاوت بازخورد ها با توجه به تغییر شرایط

خرید سمپل عطر مد نظر، یکی از بهترین روش های تست کامل و انتخاب بهترین عطر قبل از خرید آن است.

با توجه به موارد پیش گفته، برای انتخاب بهترین عطر، یکی از روش هایی که قبل از خرید عطر پیشنهاد می شود؛ خرید سمپل و تست آن در شرایط مختلف و رسیدن به تصمیم قطعی است. برای مشاهده و خرید سمپل اورجینال عطر می توانید به دسته سمپل ها در فروشگاه اینترنتی عطر تینو نیز مراجعه نمایید.

  1. پوست خود را برای تست عطر آماده کنید

هیچگاه زمانی که قصد بیرون رفتن از خانه برای تست یا خرید عطر دارید، از لوسیون یا هرگونه خوشبو کننده و عطر بر روی پوست خود استفاده نکنید. زیرا ترکیب این مواد شیمیایی با عطرهای مورد نظر هنگام تست، ممکن است شما را در درک احساس بویایی عطر مورد نظر دچار اشتباه نموده و منجر به خرید عطر نامناسب شود.

  1. محل نگهداری عطر

پس از خرید عطر همیشه به یاد داشته باشید که ترکیبات شیمیایی به کار رفته در یک عطر، ظریف است. هرگز عطرهای خود را در محیط های بسیار سرد یا بسیار گرم و یا محلی که در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار دارد ، نگهداری نکنید. نکته مهم دیگری که بیشتر برای عطرباز ها مصداق دارد، آن که هرگز عطرهای زیادی را انباشت و برای مدت طولانی نگهداری نکنید! زیرا خواه ناخواه به مرور تبخیر و دچار تغییر نت می شوند.

از شما عزیزان برای خواندن این نوشتار تشکر می کنیم، اکنون که می توانید عطر خود را به درستی انتخاب کنید، وقت آن است که با رایحه خاص خود قلب ها را تسخیر کنید. عطر خوب نه تنها باعث بهتر شدن روزهای شما می شود؛ بلکه دنیای اطرافیان شما نیز از رنگ و بوی عطر خارق العاده شما رنگین و زیبا می شود.

می بینید که به همین سادگی شما دنیایتان را با عطر خود نقاشی کرده اید. امیدواریم با خواندن این مقاله، توانایی شما برای خرید عطر مناسب به سطح بالاتری ارتقاء یافته باشد. اگر این مقاله را دوست داشتید و آن را مفید می دانید، آن را با دوستان عزیز خود که عطر و دنیای روایح را دوست دارند، برای خرید عطر بهتر به اشتراک بگذارید. بگذارید هنگام خرید عطر، گام های بهتر و هوشمندانه تری برداریم و دنیای عطر را رو به جلو تغییر دهیم.

عطر خوب نه تنها باعث بهتر شدن روزهای شما می شود؛ بلکه دنیای اطرافیان شما نیز از رنگ و بوی عطر خارق العاده شما رنگین و زیبا می شود.

برای همه دوستداران عطر … در ماجراجویی معطر بعدی منتظر شما هستیم!!

در پایان اگر شما هم توصیه ای دارید که می خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید و به آنها در انتخاب و خرید عطر کمک کنید، می توانید آن را در قسمت نظرات بنویسید. همچنین لطفاً با درج نظرات خود درباره این نوشتار، ما را در تقویت محتوای منتشر شده یاری نمایید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا