دانستنی های عطر

تفاوت عطر اصل و فیک، 10 روش ساده برای تشخیص عطر اصل از تقلبی

حتما تا به حال در گشت و گذار در بازارهای فرعی و کنار خیابان ها با عطرهای تقلبی و فیک برخورد کرده اید. اما نکته جالب توجه اینکه نوع استادانه این کپی های تقلبی عطر، ممکن است حتی بعضا به فروشگاه های بزرگ نیز راه پیدا کنند. خرید عطر تقلبی علاوه بر اینکه احساس ناخوشایندی از مورد کلاهبرداری و سوء استفاده قرار گرفتن در شما ایجاد می کند، می تواند سلامت شما را نیز به واسطه مواد غیر استاندارد به کار رفته در ترکیبات عطر فیک با مخاطره رو به رو نماید. با این حال علائم و نشانه های مختلفی در ظاهر و مشخصات عطر وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد تا حتی استادانه ترین تقلب ها را نیز تمیز دهید (original and fake perfume) و در تشخیص عطر اصل از تقلبی (تشخیص عطر اورجینال از فیک – تفاوت عطر اصل و فیک) حرفه ای عمل نمایید.

ما در مجموعه عطر تینو در این نوشتار (original and fake perfume) که با استفاده از منابع معتبر خارجی گردآوری و ترجمه شده است؛ قصد داریم تا شما را با برخی از بهترین و کاربردی ترین نکاتی که به شما در انتخاب عطرهای 100% اورجینال کمک می کند و تفاوت عطر اصل و فیک را برای شما راحت می سازد، آشنا نماییم. در پایان این نوشتار و یادگیری آن شما به راحتی قادر به تشخیص عطر اصل از تقلبی (تفاوت عطر اصل و فیک) خواهید بود.

  • بررسی بسته بندی

عطرهای معتبر معمولاً سلفون کاملاً ضخیمی دارند و بدون نقص دور باکس اصلی را پوشانده و در جاهای مشخصی تا خورده اند تا بتوانند محکم به جعبه بچسبند. از طرف دیگر ، سلفون پیچی نامناسب بسته بندی عطر، می تواند نشانه ای از عطرهای تقلبی باشد.

تفاوت عطر اصل و فیک : عطرهای معتبر معمولاً سلفون کاملاً ضخیمی دارند

  • شکل و شمایل استاندارد سلفون بسته بندی/ درزها و شکاف های بی نقص در بسته بندی

اگر سلفون روی بسته بندی جعبه عطر به روشی ناخوشایند مهر و موم شده باشد. (درز آن بیش از 5 میلی متر باشد، ناهموار باشد یا چسب اضافی روی آن باشد)، در این صورت احتمالا عطر فیک است. بسته بندی عطر اصل همیشه دارای درزهای بی عیب و نقص و شکل و شمایل سلفون آن کاملا استاندارد است. بنابراین توجه به درزهای بی عیب و نقص در سلفون بسته بندی عطر، یکی از راه های تشخیص عطر فیک از اصل و تفاوت عطر اصل و فیک است.

توجه به درزهای بی عیب و نقص در سلفون بسته بندی عطر، یکی از راه های تشخیص عطر فیک از اصل است

  • کیفیت ساخت و جنس مقوا یا کارتن (باکس) عطر

بسته بندی عطر اورجینال از مقوای با کیفیت بالا ساخته شده است و برای محافظت از باتل عطر در برابر آسیب طراحی شده است. به همین دلیل در داخل جعبه اغلب ساختار خاصی وجود دارد که بطری عطر را در جای خود نگه می دارد. علاوه بر این داخل مقوا یا کارتن ادکلن باید سفید باشد، رنگ مایل به خاکستری در مقواهایی که باید سفید باشند، می تواند نشانه ای از عطر فیک باشد. البته این مورد درباره عطرهایی که مقوای آن ها سفید نبوده و به رنگ دیگریست مصداق پیدا نمی کند؛ در این موارد بیشتر کیفیت ساخت مقوا باید مد نظر قرار گیرد (original and fake perfume).

بسته بندی عطر اورجینال از مقوای با کیفیت بالا ساخته شده است

  • علائم و نوشته های روی بسته بندی

همواره در خرید عطر اورجینال باید به علائم و نوشته های مختلف، محل قرارگیری آن ها بر روی بسته بندی عطر و تطابق شکل و محل قرارگیری آنها با نمونه اورجینال عطر مد نظر، توجه و دقت کافی داشته باشید. به عنوان مثال به دایره طلایی بر روی عکس زیر توجه نمایید (این علامت که نشانه قابل بازیافت بودن بسته بندی است). در این علامت پیکان(فلش) به سمت راست باید همیشه تیره تر از پیکان به سمت چپ باشد. همچنین بررسی صحت لوگو برند یا شرکت تولید کننده و درستی آدرس ثبت شده بر روی بسته بندی نیز می تواند به شما در تشخیص اصالت عطر کمک نماید.

هنگام خرید عطر فراموش نکنید که وب سایت تولید کننده را بررسی کنید تا ببینید آیا اطلاعات منتشر شده در آنجا با آنچه که در بسته بندی، ارائه شده است مطابقت دارد یا خیر! وجود عدم تطابق در این موارد می تواند یکی از راه های تشخیص عطر فیک از اصل باشد.

original and fake perfume : همواره در خرید عطر اورجینال باید به علائم و نوشته های مختلف توجه کنید

  • طراحی باتل عطر

همواره در هنگام خرید عطر یکی از راه های تشخیص عطر اورجینال توجه به ظاهر و طراحی باتل یا شیشه عطر است. عطرهای اورجینال و علی الخصوص عطرهای اورجینال نیش همواره ظرافتی مثال زدنی در طراحی باتل عطر به خرج می دهند. باتل عطرهای اورجینال، کاملا صاف و صیقلی و آری از هرگونه اضافات غیرعادی و خلل و فرج است. بنابراین هرگونه عدم تقارن و تناسب در طراحی ظاهر باتل عطر می تواند نشانه ای برای تشخیص عطر فیک از اصل باشد. عطرهای تقلبی معمولا شیشه‌هایی مواج یا کدر، خشن و بی کیفیت دارند که با کمی دقت قابل تشخیص است.

همواره در هنگام خرید عطر یکی از راه های تشخیص عطر اورجینال توجه به ظاهر و طراحی باتل یا شیشه عطر است

  • رنگ مایع درون بطری عطر

توجه داشته باشید برندهای معروف به طور معمول از رنگ زیادی در عطرهای خود استفاده نمی کنند، به همین دلیل رنگ عطر اورجینال معمولاً کمرنگ و لایت است. رنگ برجسته و زننده “شیمیایی” مایع عطر نشانه ای از تشخیص عطر تقلبی است.

تفاوت عطر اصل و فیک : توجه داشته باشید برندهای معروف به طور معمول از رنگ زیادی در عطرهای خود استفاده نمی کنند

  • درپوش عطر

طراحی و اجزای درپوش عطر اورجینال باید کاملاً متقارن و با ظرافت باشد. (البته مگر اینکه در طراحی اولیه عطر اورجینال مخصوصا از نقشه یا طرح خاص غیر متقارن استفاده شده باشد). به عنوان مثال وجود عدم تقارن مانند شکل زیر در درپوش بطری عطر؛ نشانی برای تشخیص عطر تقلبی از اصل و یک تفاوت عطر اصل و فیک است.

original and fake perfume : طراحی و اجزای درپوش عطر اورجینال باید کاملاً متقارن و با ظرافت باشد

  • لات نامبر (بچ نامبر) یکی دیگر از راه های تشخیص عطر اصل از تقلبی

یکی از راه های تشخیص عطر اورجینال توجه به بچ نامبر یا لات نامبر است. عطرهای اورجینال در اکثر قریب به اتفاق موارد دارای بچ نامبر در قسمت پایینی باتل عطر هستند. همچنین بچ نامبر هک شده بر روی شیشه عطر باید با بچ نامبر (لات نامبر) ثبت شده بر روی بسته بندی عطر مطابقت داشته و یکسان باشد.

تفاوت عطر اصل و فیک - original and fake perfume: یکی از راه های تشخیص عطر اورجینال توجه به بچ نامبر یا لات نامبر است

در ادامه بررسی تفاوت ها و نحوه تشخیص عطر اصل و فیک؛ توصیه هایی کاربردی برای شما عزیزان جهت انتخاب و خرید عطر اورجینال خواهیم داشت. شما با توجه به این نکات قادر خواهید بود با اطلاعات کامل تر و خیال آسوده تری اقدام به خرید نمایید و تفاوت عطر اصل و فیک را به راحتی تشخیص دهید.

  1. همواره خرید از فروشگاه هایی را که ضمانت بازگشت وجه دارند، در دستور کار خود قرار دهید.
  2. این نکته را همواره به یاد داشته باشید عطرهای جدید را معمولا می توان با اطمینان بیشتری خرید زیرا سودجویان همیشه در صحنه هنوز فرصتی برای تولید مشابه فیک آن را پیدا نکرده اند.
  3. سعی کنید از برندهایی که به تازگی (کمتر از یک سال) معرفی شده اند، کمتر و یا با وسواس خیلی بیشتری خرید کنید. زیرا شما نمونه عطر اورجینال آن برند و یا مبنایی از کیفیت و پیشینه آن برند ندارید که بتوانید برای تشخیص اورجینال بودن عطر، آن را مبنای مقایسه و تشخیص عطر اصل از فیک قرار دهید.
  4. چک کردن نظراتی که کاربران درباره نحوه خدمات فروشنده مورد نظر شما برای خرید عطر داشته اند و همچنین تعاملاتی که کاربران با سایت یا رسانه های اجتماعی فروشنده داشته اند؛ می تواند شما را به شناخت نسبی از فروشگاهی که اولین بار است از آن خرید می کنید، برساند.
  5. درخواست تصویر واضح از عطر مورد نظر و مشخصات آن از فروشنده و مقایسه خصوصیت ها و ویژگی های ظاهری آن با نمونه اورجینال که می تواند به شما در تشخیص عطر اورجینال (تفاوت عطر اصل و فیک – original and fake perfume) کمک شایانی نماید.
  6. قیمت را چک کنید. اگر قیمت محصولی که قصد خرید ان را دارید، تفاوت زیادی با قیمت های معمول سطح بازار دارد، باید قطعا به اصل بودن آن عطر شک کنید.

توضیح: در اینجا ذکر این توضیح ضروری به نظر می رسد که منظور از مقایسه قیمت سطح بازار؛ مقایسه با قیمت معمول و اصطلاحاً کف قیمت عطر در بازار است و نه مقایسه با فروشگاه هایی که به دلایل مختلفی عطر را بسیار گران تر از قیمت واقعی آن به شما می فروشند. گران خریدن عطر هیچ دلیلی و ضمانتی بر اورجینال بودن آن نیست.

  1. برای خرید عطر از دوستان و آشنایان با تجربه در زمینه عطر و ادکلن کمک بگیرید.
  2. توصیه ما این است به هیچ وجه عطر استفاده شده و یا دست دوم دیگران را خریداری نکنید؛ حتی به قیمت نازل، زیرا شما نمی دانید منبع خرید این عطر کجا بوده است، در مرحله بعدی حتی اگر منبع خرید مطمئن بوده باشد، شما نمی توانید بفهمید این عطر چه مدت است که باز شده است. در چه شرایطی نگهداری شده است و اینکه به مدت طولانی در تماس با گرما و در محل نامناسب بوده است یا خیر و دلایل متعدد دیگر. بنابراین توصیه اکید این است که همواره عطر را از فروشگاه های معتبر و به صورت آکبند تهیه نمایید.
  3. عطرها سالیان زیادی طول می‌کشد تا فاسد شوند؛ اما وقتی این اتفاق بیفتد، لایه‌ای شبیه به روغن روی عطر قرار می‌گیرد و یا ممکن است عطر دو رنگ شود. بنابراین در هنگام خرید این دو نکته را حتما مد نظر قرار دهید.
  4. هر نشانی از چسب مایع یا موادی که در بسته‌بندی‌ها معمول نیستند، می‌تواند نشانی از غیر اصل بودن عطر ادکلن‌ها باشند.

امیدواریم در پایان این نوشتار (تفاوت عطر اصل و فیک) با موضوع تشخیص عطر اصل از فیک و با یادگیری آن؛ قادر باشید از این پس همواره خریدی امن و راحت و با خیالی آسوده را تجربه نمایید. به خاطر داشته باشید از بسته بندی، سلفون و جنس مقوای عطر گرفته تا علائم روی بسته بندی، طراحی باتل عطر، رنگ مایع و درب باتل عطر، این ها تمام جزئیاتی هستند که یک عطر اورجینال را برای شما مشخص می کند و شما می توانید تفاوت عطر اصل و فیک را به راحتی متوجه شوید. از سویی دیگر، اگر یک عطر تقلبی و فیک را کاملاً بررسی کنید، نقص های متعددی در آن پیدا خواهید کرد. در این قسمت، می توانید فیلم کوتاهی در این رابطه مشاهده کنید.

 

 

کلام آخر اینکه در کنار تمام موارد پیش گفته؛ مهمترین نکته در تهیه عطر اورجینال با خیالی راحت، خرید از فروشگاه معتبر و مورد اعتماد است. همواره سعی کنید خرید خود را از فروشگاه هایی که به آنها اعتماد کامل دارید، انجام دهید (original and fake perfume). فروشگاه عطر تینو نیز با بهره مندی از کادری مجرب و حرفه ای با بیش از بیست سال سابقه در حوزه توزیع و فروش عطر و ادکلن نیش و اورجینال در ایران، همواره آماده خدمات رسانی به شما عزیزان در خرید عطر اورجینال با ضمانت اصالت کالا می باشد.

نمایش بیشتر

1 دیدگاه

  1. واقعا لذت بردم، مقاله پر بار و آموزنده ای بود.خیلی مطالب جالبی رو یاد گرفتم..متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا