معرفی عطرسازان

الساندرو گوالتیری و دنیای عطرسازی او | Alessandro Gualtieri

الساندرو گوالتیری (Alessandro Gualtieri) در ایتالیا متولد شد؛ او کار خود را به عنوان دانشجوی فنون عطرسازی تاریخی در یک موسسه آموزشی در آلمان آغاز کرد. آموزشی که به سرعت با درس هایی که از یک فرد خارجی که در یک بار (میکده) در شهر ملاقات کرده بود، تکمیل شد. پس از سال ها ایجاد عطرهایی برای فندی (Fendi)، ورساچه (Versace)، هلموت لانگ (Helmut Lang) و حضور در دیزل (Diesel)، وی تصمیم گرفت با راه اندازی خط ناسوماتو (Nasomatto) مستقر در آمستردام هلند، چشم انداز خود را از عطرسازی به طور جسورانه دنبال کند.

طبق فلسفه گوالتیری، ادراکات حسی ما مهمترین عامل اصلی تصمیم گیری انسان هستند. در نتیجه، او رایحه های خود را برای تقویت احساسات خاصی در فرد طراحی می کند: دورو (Duro) برای قدرت، بلک افغان (Black Afgano) برای سعادت و برکت، سیلور ماسک (Silver Musk) برای کاریزمای جنسی و غیره. با آزمایش همه آنها ، متوجه می شوید که این فلسفه و این ادعا درست است و جای بحثی در آن نیست.

الساندرو گوالتیری (Alessandro Gualtieri) در ایتالیا متولد شد

الساندرو گوالتیری (Alessandro Gualtieri) همواره در تلاش است تا با به چالش کشیدن خطوط قرمز و با ایده هایی که دارد، آنچه درونش می جوشد را به منصه ظهور بکشاند. به همین دلیل در ایتالیا به او لقب عطرساز دیوانه داده اند که او با آغوش باز پذیرای آن شد! دلیلی که باعث شد تا او به سمت خلق عطرهای خود برود هم این بود که او به خلاقیت ها و نوآوری ها گرایش دارد و کار در فضایی روتین و ساده او را آزار می دهد.

در ایتالیا به او لقب عطرساز دیوانه داده اند

ناسوماتو و الساندرو گوالتیری (Alessandro Gualtieri)

وقتی به آمستردام فکر می کنید، یکی از اولین عطرسازهایی که به یاد می آورید، الساندرو گوالتیری افسانه ای است. او مغز متفکر لاین های ناسوماتو (Nasomatto)، اورتو پاریسی (Orto Parisi) و ماریا لوکس (MariaLux) است. او شاید بیشتر بخاطر برخی از عطرهای مبتکرانه مانند Duro و Absinth شناخته شود؛ دو عطری که به تعریف عطر “نیش” کمک می کنند.

بلک افغان نیز در بین عطرهای ناسوماتو زبانزد است و همچنان نامش زبان به زبان در بین جهانیان می پیچد. الساندرو با هزینه شخصی، عطرهای پیچیده و متفاوتی را خلق کرد و با ساخت تعداد زیادی بطری دست ‌ساز، تلاش کرد تا این آثار را در فروشگاه ‌های آلمان و ایتالیا معرفی کند. به دلیل روایح پیچیده و تأمل برانگیزی که عطرهای او داشت، توجه مخاطبان را به خود جلب کرد و همین امر باعث شکوفایی برند ناسوماتو در جهان شد.

او مغز متفکر لاین های ناسوماتو (Nasomatto)، اورتو پاریسی (Orto Parisi) و ماریا لوکس (MariaLux) است.

عطرهای ناسوماتو که توسط الساندرو گوالتیری طراحی شده اند، شما را عمیقا در دنیای جدیدی از احساسات فرو می برند. تجاربی که از عطرهای الساندرو گوالتیری دارید، احتمالا قدرتمندترین تجارب بویایی شما خواهند بود. تصوری که از عطرهای گوالتیری پیش می آید، باعث می شود تا تمایل داشته باشیم تا او (Alessandro Gualtieri) را ملاقات کنیم و با دنیای تفکرات او بیشتر آشنا شویم. اگر به کلکسیون ناسوماتو از الساندرو گوالتیری نگاه کنید، دچار تناقض خواهید شد؛ همه چیز در معرض دید است در حالیکه به ذاته نمی توان آنها را دید! عطرهای الساندرو گوالتیری را باید لمس کرد!

اورتو پاریسی و الساندرو گوالتیری (Alessandro Gualtieri)

برند اورتو پاریسی که یک برند ایتالیایی است، تحولی در صنعت عطرسازی ایجاد کرده است. این برند برای هر عطر خود از طراحی های عجیب و خارج از عرف استفاده می کند. هر کدام از ۸ عطر گوالتیری در اورتو پاریسی که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ ارائه شد، داستانی جذاب دارد که با استشمام آن رایحه به راحتی غرق در آن فضا خواهید شد و تجربه ای جدید خواهید داشت.

برند اورتو پاریسی که یک برند ایتالیایی است، تحولی در صنعت عطرسازی ایجاد کرده است.

ماریالوکس و الساندرو گوالتیری (Alessandro Gualtieri)

این برند ایتالیایی، عطرهایی با همکاری الساندرو گوالتیری و همسرش دارد. MariaLux در اوایل سال 2012 با ارائه سه عطر truly ، madly و deeply ظاهر شد. این برند تا سال ۲۰۱۴ توانست پنج عطر را عرضه کند و به نظر می رسد پس از این سال ها که از فعالیت آن می گذرد، تصمیم به ارائه عطر دیگری ندارد.

هر عطر و ساخته دست گوالتیری (Gualtieri)، دریچه ای جدید به روی ساختارشکنی در عطرسازی است؛ روایحی که جای دیگر نمی توان یافت. آثار او در میان عطرهای موجود در صنعت عطر و ادکلن و عطرهای نوپا همچنان متمایز و برجسته است. این امر به این دلیل است که گوالتیری جسارت به خرج می دهد و ایده های جدید و مبتکرانه دارد و بنا بر این ایده ها، روایح را خلق می کند. الساندرو از تکرار فراری است و همین، باعث شده تا او از دنیای تجارت عطرها به دور باشد؛ روایحی نو را خلق کند و باعث شود تا همواره منتظر ایده های جدید او باشیم.

هر عطر و ساخته دست گوالتیری (Gualtieri)، دریچه ای جدید به روی ساختارشکنی در عطرسازی است

شاید واقعا هیچ گاه نتوان فهمید که روایح و عطرها چقدر بر زندگی ما تأثیرگذار هستند؛ تا زمانیکه با عطرسازهای خوب و برجسته روبرو شوید. در این نوشتار مروری مختصر داشتیم بر زندگی الساندرو گوالتیری (Alessandro Gualtieri)، عطرساز برجسته دنیای عطرسازی. اگر با ساخته های او و مهم تر با روحیات او توانستید ارتباط برقرار کنید، پس به دنبال عطرهای الساندرو گوالتیری باشید و از دنیای عطرسازی او نهایت لذت را ببرید. در انتها خواهشمندیم اگر از هر یک از ساخته های الساندرو گوالتیری استفاده کرده اید، تجربه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا