دنیای روایح

گروه بویایی گلی – Floral olfactory group

احتمالا مهم ترین و گسترده ترین گروه بویایی، گروه بویایی گلی (Floral Olfactory Group)‌ باشد. در واقع یکی از بزرگترین گروه های بویایی مخصوصا در بین عطرهای زنانه، گروه گلی یا Floral می باشد. این گروه شامل عطرهایی می شود که تم اصلی آنها، گل است. سازندگان عطرها، به لطف این خانواده بویایی، کارهای فراموش نشدنی ساخته اند. به طور کل، ما عطرهای گلی را به خاطر طبیعی بودن و اغلب، زنانه بودنشان دوست داریم.

تصادفی نیست که گل ها هدایای مورد علاقه زنان هستند. خانمی وجود ندارد که دوست نداشته باشد گل دریافت کند. در این گروه از عطر و ادکلن ها معمولا در نت میانی، ترکیبات بسیار متنوعی از گل ها قرار دارد که این خانواده را بسیار زنانه، لطیف و آرام بخش کرده است. البته که در این گروه قطعا عطرهای مردانه را هم می توان یافت اما آنچه که به صورت حداکثری در گروه بویایی گلی (Floral olfactory group) یافت می شود، عطرهای زنانه و لطیف هستند.

مزیت گروه بویایی گلی این است که در آن، روایح مختلفی از گل ها وجود دارد. این ترکیبات بی نظیر، می توانند طبع گرم، طبع خنک یا طبع معتدلی به یک عطر بدهند و شما می توانید در گروه بویایی گلی، عطرهای متنوعی را بیابید که مطابق با سلیقه شما باشد.

عطرهایی که در گروه بویایی گلی (Floral Olfactory Group) قرار گرفته اند، غالبا عطرهای رمانتیکی هستند؛ شاید به همین دلیل است که عطرهای این گروه بویایی طرفداران زیادی خصوصا در میان خانم ها دارد. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به روایح عاشقانه و ملایم علاقمندید، اگر با حضور در یک گل فروشی حس خوبی به شما دست می دهد، اگر با استشمام روایح گل ها به آرامش دست می یابید، عطرهای گروه بویایی گلی بهترین انتخاب برای شما هستند.

عطرها یادآور احساسات و خاطره ها هستند؛ گل ها نیز یک آفرینش طبیعی شگفت انگیز هستند که باعث برانگیختن احساسات انسان ها می شوند زیرا دلربا و دارای رایحه ی دل انگیز می باشند. گل ها همچنین به دلیل آرامشی که به ما می دهند، کاربردهای درمانی زیادی نیز دارند؛ به همین دلیل در صنعت عطرسازی نیز به وفور یافت می شوند. عطرها فقط شما را جذاب نمی کنند بلکه اثرات مثبتی بر روی مغز می گذارند و باعث افزایش اعتماد به نفس و خود باوری در برابر دیگران و افزایش روابط متقابل خواهند شد.

عطرهایی که در گروه بویایی گلی (Floral Olfactory Group) قرار گرفته اند، غالبا عطرهای رمانتیکی هستند

عطرهایی که روایح گلی (Floral Olfactory) دارند؛ زمانی که با روایح دیگری ترکیب می شوند می توانند گروه بویایی جدیدی بسازند که در واقع، زیر مجموعه ای از گروه بویایی گلی به شمار می روند. این زیر مجموعه ها را در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

  • گروه بویایی گلی

  1. گروه بویایی گلی آبزی یا گلی دریایی/ Floral – Aquatic

در گروه بویایی گلی آبزی،‌ معمولا روایحی از گل ها با روایحی آکواتیک مانند آب دریا یا گیاهان دریایی یا از این قبیل، ترکیب می شوند. عطرهای این مجموعه معمولا طبع خنک یا معتدل دارند و برای فصول گرم سال مناسب تر هستند. به عنوان مثال می توان تیزیانا ترنزی آرتوسا را نام برد که در این گروه بویایی قرار گرفته است و یک عطر شیرین و معتدل به شمار می رود.

آرتوسا، نت های گلی جذابی در نت میانی خود به همراه آب دریا در نت پایانی دارد و به همین دلیل یک عطر جذاب و لوکس برای بهار و پاییز است. می توان گفت عطرهایی که در این گروه قرار می گیرند، به دلیل ترکیبات آبی و گلی که دارند، باعث آرامش می شوند و ذهن شما را بازتر می کنند.

در گروه بویایی گلی آبزی،‌ معمولا روایحی از گل ها با روایحی آکواتیک مانند آب دریا یا گیاهان دریایی یا از این قبیل، ترکیب می شوند.

  1. گروه بویایی گلی آلدهید/ Floral Aldehyde

آلدهید ترکیبی آلی است با فرمول شیمیایی cho- که اتانول و متانال از معروف ترین ‌های این دسته هستند. آلدهیدها به خصوص آلدهیدهای چرب، رایحه خوشایندی دارند و برای ساخت عطر، طعم‌دهنده‌ های غذایی و… استفاده می ‌شوند که گاها به صورت طبیعی از گیاهان و یا به صورت مصنوعی تولید می‌ شوند.

آلدهیدها زمانی که با روایح گلی ترکیب می شوند، عطرهای معتدل و کمی شیرین می سازند که برای فصول گرم مناسب تر هستند. یکی از بهترین نمونه ها برای گروه بویایی گلی آلدهید، تام فورد متالیک زنانه است که برای استفاده در بهار، پاییز و زمستان یک انتخاب لوکس و شایسته به شمار می رود.

 

  1. گلی میوه ای/ Floral Fruity

این زیر مجموعه از گروه بویایی گلی، یکی از معروف ترین و جذاب ترین گروه بویایی ها به شمار می رود. عطرهای این گروه، از ترکیب روایح میوه ‌های شیرین و دلپذیر با رایحه گل‌ ها، به دست می آیند. عطرهای گروه بویایی گلی میوه ای، معمولا جوان پسندانه و شاداب هستند؛ حتی اگر سن بالایی دارید می توانید با استشمام این عطرها، حس جوانی را به خود بازگردانید. این عطرها معمولا شیرین و یا کمی ترش هستند.

گروه بویایی گلی میوه ای به دلیل ترکیبات جذابی که دارد، روز به روز در حال گسترده تر شدن نیز می باشد. از نمونه عطرهای گروه بویایی گلی میوه ای می توان به سی کی ایفوریا زنانه، لانوین مری می، زرجف گران بالو و ممو اینله اشاره کرد.

عطرهای گروه بویایی گلی میوه ای، معمولا جوان پسندانه و شاداب هستند.

  1. چوبی مشک گلی/ Floral Woody Musk

گروه بویایی چوبی مشک گلی یکی از وسیع ترین مجموعه های گروه بویایی گلی (Floral olfactory group) است و عطرهای فوق العاده جذابی را در خود جای داده است. همانطور که از نام این گروه پیداست، ترکیباتی از نت های چوبی  گلی به همراه مشک در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

این موضوع باعث عمیق تر شدن و گرم تر شدن رایحه عطر های این گروه می شود. معمولا عطرهای چوبی مشک گلی، شیرین هستند و گاها عطرهایی یافت می شود که تلخی ملایمی نیز دارند و این، به جذابیت عطر می افزاید. عطرهای زیادی مانند ممو مارفا در گروه بویایی چوبی مشک گلی قرار می گیرند که رایحه نابی دارند. عطرهای این گروه معمولا قدرت زیادی دارند؛ با پرفورمنس بالا هستند و در هر سنی که باشید، آنها را می پسندید.

گروه بویایی چوبی مشک گلی یکی از وسیع ترین مجموعه های گروه بویایی گلی است

  1. گلی گورماند/ Floral Gourmand

می توان گفت شاید این گروه بویایی به طور مستقل و یا در سایت مرجع فراگرانتیکا وجود ندارد؛ اما عطرهای زیادی را می توان یافت که علاوه بر روایح گلی، روایح گورماند (خوشمزه) به همراه روایح میوه ای نیز دارند. در این عطرها، روایح گلی به همراه نت هایی مانند شکر، تافی، کارامل، وانیل و … قرار می گیرند. می توان گفت بیشتر از نود درصد عطرهای گروه گلی گورماند، عطرهایی با روایح شیرین هستند. عطرهای این گروه نیز به دلیل نت های خوراکی که در خود دارند، باعث شادابی شما خواهند شد.

عطرهای زیادی را می توان یافت که علاوه بر روایح گلی، روایح گورماند (خوشمزه) به همراه روایح میوه ای نیز دارند.

  1. گلی گیاهی/ Floral Green

این گروه از ترکیب نت گیاهان سبز، چمن مانند و با طروات در کنار روایح گلی به دست می‌آید. عطرهای گروه بویایی گلی گیاهی یا گروه بویایی گلی سبز معمولا روایح تازه و خنکی دارند که حس طراوت را به شما انتقال می دهند. این عطرها شامل عطرهای زنانه یا مردانه می شوند؛ عطرهای گلی گیاهی معمولا به دلیل طبع خنک و یا معتدلی که دارند می توانند در فصول گرما، به شما حس شادی و هیجان ببخشند.

این گروه از ترکیب نت گیاهان سبز، چمن مانند و با طروات در کنار روایح گلی به دست می‌آید.

در پایان امیدواریم مطالعه این نوشتار برای شما مفید و مثمر ثمر واقع شده باشد. مجموعه عطر تینو برای شما همراهان گرامی امکاناتی در نظر گرفته است تا بتوانید به راحتی با انتخاب گروه بویایی مد نظر و مورد علاقه خود از طریق منوی اصلی سایت به عطرهای مورد علاقه تان بر اساس طبقه بندی گروه بویایی دسترسی داشته باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا