دنیای روایح

گروه بویایی چرمی – Leather Olfactory Group

همانطور که از نام گروه بویایی چرمی پیداست، عطرهای موجود در این گروه غالبا یادآور بوی چرم برای شما هستند. این روایح معمولا از نت های توتون، چوب و چرم تشکیل شده و اساساً به عنوان پایه ای برای عطرهای مردانه عمل می کنند؛ در واقع می توان گفت بیشتر عطرهای گروه بویایی چرمی، مردانه یا یونیسکس (استفاده مشترک خانم ها و آقایان) هستند.

در زمان های قدیم، نت های چرمی با ضایعات چرمی بازیابی شده از تولید چکمه های ارتش روسیه طراحی می شدند. عطرسازها، آنها را با پوست درخت توس سوخته القا و برنزه می کردند، که منجر به رایحه مشخص نت چرمی می شد. در این فرآیند، مواد اولیه حیوانی به تدریج از بین رفتند و روند به مرور تغییر کرد؛ گروه چرمی به تدریج کمرنگ شده و نت های چرمی جدید به صورت ظریف تر و مخملی تر در می آیند.

می توان گفت بوی چرم در انواع مختلف، زننده است. روایح محصولات چرمی به منظور بوی ناخوشایند خود چرم به خاطر ادرار و مدفوع گاو و همچنین خون مورد استفاده در تولید سنتی آن، آغازی برای ساخت عطر بود. گروه بویایی چرمی در واقع از منابع طبیعی و حیوانی و گاها به شیوه صنعتی به دست می آمد.

با گذر زمان به دلیل رایحه ناخوشایند و تند و تیز چرم، آن را با دیگر نت‌ ها مانند نت های گلی یا میوه‌ های مختلف؛ مشک، نت‌ های دودی و دیگر منابع حیوانی و گیاهی و چوب های مختلف ترکیب می ‌کردند تا به رایحه جذاب و ملایمی از چرم دست یابند و همین امر باعث شد تا گروه بویایی چرمی (Leather Olfactory Group) به وجود آید.

اما این روند در گروه بویایی چرمی کم کم تغییر کرد و با پیشرفت زیادی روبرو شد؛ به طوریکه امروزه عطرهای موجود در گروه بویایی چرمی از طرفداران زیادی برخوردارند. به خصوص آقایان می توانند عطرهای بسیار لوکس و نیش را در گروه بویایی چرمی بیابند که برای محیط های اداری، مراسم رسمی شبانه و … مناسب و جذاب باشد.

با گذر زمان به دلیل رایحه ناخوشایند و تند و تیز چرم، آن را با دیگر نت‌ ها مانند نت های گلی یا میوه‌ های مختلف؛ مشک، نت‌ های دودی و دیگر منابع حیوانی و گیاهی و چوب های مختلف ترکیب می ‌کردند تا به رایحه جذاب و ملایمی از چرم دست یابند و همین امر باعث شد تا گروه بویایی چرمی به وجود آید.

با گسترش علم شیمی در این زمینه، تولید چرم افزایش پیدا کرد؛ رایحه چرم نیز ملایم تر شد. به دلایل سمی بودن مواد دباغی شده جدید، با بهره گیری از صنعت عطرسازی مصنوعی (سینتتیک)، آکوردها و ترکیبات شیمیایی متنوع و گسترده ای در لابراتوارها، میراث این گروه بویایی را زنده نگاه می دارند. این نت های چرمی مصنوعی می توانند با اکثر نت های دیگر ترکیب شوند؛ نت های خوراکی، گیاهی، مرکباتی، میوه ای، حیوانی، چوبی و … . اگر بخواهیم درباره این پروسه بیشتر توضیح دهیم، باید گفت استفاده از مواد معطر در محصولات چرمی، امری رایج بوده است.

به دلایلی که پیشتر ذکر شد، برای از بین بردن بوی ناخوشایند محصولات چرمی مخصوصا دستکش های چرمی از این مواد معطر استفاده می کردند. در صنعت عطرسازی به منظور استفاده از نت چرمی و برای به دست آوردن عطرهای گروه بویایی چرمی، چرم را در بطری عطر می انداختند تا رایحه خود را به عطر انتقال دهد. حضور چرم در صنعت عطرسازی باعث تحول عظیمی شد که تمام عطرسازها از آن زمان در تلاشند تا در تولید عطرهای چرمی و گسترش محصولات گروه بویایی چرمی (Leather Olfactory Group) از یکدیگر پیشی بگیرند.

هر یک از کمپانی ها نیز به طرق مختلفی از رایحه چرمی استفاده می کردند. عطرهای چرمی می توانند روایح سنگین و تندی داشته باشند و می توانند رایحه ملایمی را به عطر ببخشند. چرم ها همچنین می توانند از منابع مختلف به دست بیایند؛ همینطور از کشور های مختلف مانند چرم روسی، چرم آفریقایی، چرم ایرلندی، چرم فرانسوی و … . البته باید گفت گروه بویایی چرمی هیچ زیرمجموعه ای ندارد و تمام عطرهای گروه بویایی چرمی در همین شاخه قرار می گیرند.

برای از بین بردن بوی ناخوشایند محصولات چرمی مخصوصا دستکش های چرمی از این مواد معطر استفاده می کردند.

از نت هایی که در فضای گروه بویایی چرمی قرار می گیرند می توان به چوب درخت توس یا غان اشاره کرد. این درخت با تنه سفیدش شناخته می شود و همچنین طرحی که مانند یک چشم بر روی آن قرار گرفته است. علاوه بر صمغی که از این درخت گرفته می شود، می توان به درخت سرو کوهی نیز اشاره کرد که از صمغ آن نیز در عطرهای گروه بویایی چرمی (Leather Olfactory Group) استفاده می شود.

استیراکس یا بوته وحشی جاوی نیز درخت سوزنی برگی است که مربوط به مناطق معتدل مرطوب مدیترانه و آمریکای مرکزی است. صمغ این درخت در لایه نرم چوب بیرونی ایجاد می شود و برای استخراج آن، می بایست پوست درخت را تراشید تا شیره را بیرون دهد. نت دیگری که کاربرد فراوان در گروه بویایی چرمی دارد، کاستور است که از مشک آن در صنعت عطرسازی استفاده می شود.

این ماده که از ترشح غدد زیرشکمی سمور آبی گرفته می شود، به عنوان تثبیت کننده ای قوی و طبیعی در عطرسازی به کار می رود. مورد سبز، چای سیاه، نعناع هندی (پچولی) و موارد دیگری نیز هستند که در روایح گروه بویایی چرمی کاربرد زیادی دارند. جیر (Suede) نیز که رایحه ای نرم تر و مخملی تر از چرم دارد، در گروه بویایی چرمی به وفور استفاده می شود.

جیر (Suede) نیز که رایحه ای نرم تر و مخملی تر از چرم دارد، در گروه بویایی چرمی به وفور استفاده می شود.

در پایان چندین عطر معروف و محبوب را که در گروه بویایی چرمی (Leather Olfactory Group) قرار گرفته اند، برای شما عزیزان معرفی می کنیم:

لوران مازون هارد لدر (Hard Leather) که یکی از بهترین و شاخص ترین عطرهای نیش می باشد، عطرهای سری کویق نومد (Cuirs Nomades) برند ممو پاریس مانند ایتالین لدر، افریکن لدر، فرنچ لدر و … که در واقع نمادی هستند برای انواع مختلف چرم ها از کشورهای مختلف، آتلیه کلون گلد لدر (Gold Leather)، آیتم های متفاوتی از برند تام فورد (Tom ford) مانند امبر لدر (Ombre leather)، توسکان لدر (Tuscan Leather)‌ و فاکینگ فابولوس (Fucking Fabulous)؛ گرلن بوا میستقیو (Bois Mysterieux) و لووه ۷ آنونیمو (7 Anonimo).

گروه بویایی چرمی : توسکان لدر (Tuscan Leather)‌

امیدواریم مطالعه این نوشتار برای شما مفید و مثمر ثمر واقع شده باشد. مجموعه عطر تینو برای شما همراهان گرامی امکاناتی در نظر گرفته است تا بتوانید به راحتی با انتخاب گروه بویایی مد نظر و مورد علاقه خود از طریق منوی اصلی سایت به عطرهای مورد علاقه تان بر اساس طبقه بندی گروه بویایی دسترسی داشته باید. در پایان، خواهشمندیم اگر عطر جذاب و با کیفیتی در گروه بویایی چرمی (Leather Olfactory Group) می شناسید، در قسمت نظرات با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا